MZK Toruń przyjrzy się pracy kierowców
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu chce wydzierżawić urządzenia i system monitorujący technikę jazdy kierowców autobusów
Zamówienie obejmuje 140 autobusów MZK z opcją dzierżawy urządzeń w dodatkowych 20 autobusach. Montaż i uruchomienie urządzeń oraz systemu ma nastąpić w terminie do 30 dni od daty zawarcia umowy. Z kolei okres dzierżawy urządzeń i systemu to 36 miesięcy od uruchomienia systemu po zamontowaniu urządzeń.
Funkcjonalności systemu
System musi zapewniać monitorowanie w czasie rzeczywistym położenia pojazdów zamawiającego i wskazywać położenie wskazanych bądź wszystkich monitorowanych pojazdów na mapie cyfrowej oraz zapisywać ich dane lokalizacyjne w bibliotece systemu z wykorzystaniem technologii GPS i GSM/GPRS oraz realizować informatyczne wspomaganie zarządzania flotą pojazdów zamawiającego.
System ma składać się m.in. z następujących funkcjonalności:
- lokalizator pojazdów: lokalizator musi działać na podstawie danych z geolokalizacji pochodzących z urządzeń zainstalowanych w pojazdach, możliwych do wyświetlenia na mapie,
- ruch pojazdu i podróż - ruch pojazdu powinien być definiowany, między innymi, przez czas włączenia zapłonu. Rozpoczęcie podróży będzie identyfikowane, gdy zapłon w pojeździe zostanie włączony na co najmniej 1 minutę, z możliwością edycji tego parametru. Z kolei zakończenie podróży, gdy zapłon w pojeździe zostanie wyłączony na co najmniej 0,5 minuty, z możliwością edycji,
- prędkość obrotowa silnika/obciążenie baterii dla Evs - w pojazdach z informacją o prędkości obrotowej silnika/obciążeniu baterii dla pojazdów elektrycznych (EVs), dostępną poprzez magistralę CAN BUS. Dane mają być dostępne online na ekranie stacji roboczych i w modułach raportowania,
- otwarcie i zamknięcie drzwi przedziału osobowego - możliwość weryfikacji statusu otwarcia/zamknięcia drzwi przestrzeni pasażerskiej. Dane mają być dostępne online na ekranie i w raportach,
- prędkość chwilowa pojazdu – funkcjonalność ta ma wskazywać parametry chwilowe ruchu pojazdu, które muszą być dostępne z poziomu danych pojazdu z możliwością ich wyświetlenia na ekranie głównym po wyborze odpowiedniego pojazdu i być zapisywane w odpowiedniej bibliotece danych systemu. Dane mają być również dostępne online na ekranie i w raportach,
- chwilowe zużycie paliwa/obciążenie baterii - w pojazdach z informacją o chwilowym spalaniu drogowym zużyciu paliwa/energii elektrycznej (litrów/100km lub kWh/100km) dostępnym poprzez magistralę CAN BUS. Dane będą dostępne on-line na ekranie stacji roboczych i w modułach raportowania,
- czas rozpoczęcia i zakończenia pracy kierowcy w pojeździe (uwzględniający obsługę codzienną pojazdu) - w systemie czas pracy będzie definiowany od chwili zalogowania się przez kierowcę w pojeździe do chwili wylogowania kierowcy z pojazdu w sposób manualny lub automatyczny przez system,
- zmiana statusu włącznika zapłonu/zasilania pojazdu w pozycję praca/start, co oznaczać ma początek czasu prowadzenia pojazdu, natomiast pozycja „stop” oznaczać będzie koniec czasu prowadzenia pojazdu. System ma zezwalać na kontrolę online, czy kierowca jest zalogowany w pojeździe.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
przetargowe Formalności
Wykonawcy chętni do dzierżawy systemu mogą składać oferty do dnia 15 lipca. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.