MZK Toruń kupi 5 autobusów. To nie koniec?
W sobotę Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetargna dostawę trzech pojazdów klasy maxi oraz dwóch midi z opcja rozszerzenia zamówieniao kolejne pięć. Dzisiaj opublikowano dokumentację postępowania. Sprawdzamyszczegóły.
Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 -12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróżprzynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście napokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocynie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzyniabiegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowaniaspalania paliwa.
W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przedewszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 – 10,5 m. Umożliwiątakże podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów,które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum20 na miejscach siedzących. I w tym wypadku pojazdy mają posiadać drzwi wukładzie 2-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodnościz Euro 6.
Nowością, z której z pewnością ucieszą się kierowcy MZKbędzie ich stanowisko pracy. Spółkawymaga wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dlakierującego. Będzie ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwomaniezależnymi wyjściami).
Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjamicałkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana imonitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknietakże biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał zzewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22″ oraz głosowychzapowiedzi przystanków.
Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie doświadczenieto wykazanie przez oferenta zrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat jednejdostawy pięciu autobusów klasy maxi lub takiej samej liczby pojazdów typu midi.Ponadto MZK wymaga dysponowania autoryzowanym serwisem zdolnym do interwencji wciągu sześciu godzin od zgłoszenia. W zakresie zdolności finansowejspółka nie ma żadnych wymagań wobec oferentów. Propozycje należy zabezpieczyćwadium w wysokości 100 tys. zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty, na które toruński przewoźnik wstępnie czeka do 8sierpnia będą oceniane na podstawie pięciu kryteriów. Cena odgrywa wiodącą rolę,bo to nawet 75% punktów. 1% przeznaczono na ocenę kosztów emisji dwutlenkuwęgla. Tyle samo przeznaczono na analizę emisję tlenków azotu, cząstek stałychoraz węglowodorów. Wreszcie do 2% to koszty zużycia energii. Maksymalnie 25% punktówmożna wywalczyć w ocenie technicznej. A tą rozbito na dwie grupy. W przypadkuautobusów standardowych oraz midi MZK premiuje m.in:
- podwozie ze stali nierdzewnej o podwyższonej odporności nakorozję lub dodatkowo zabezpieczone metodą KTL
- zaoferowanie silników marek, które już użytkuje MZK
- przednią oś zależną ze stabilizatorem
- silnik o mocy powyżej 200 kW w pojazdach klasy maxi oraz 180 kW w midi
- silnik o pojemności skokowej powyżej 9 l pojazdach klasy maxi oraz 6,5 l wmidi
- silnik o maksymalnym momencie obrotowym powyżej 1200 Nm pojazdach klasy maxioraz 1000 Nm w midi
„