MZK Toruń będzie miał 10 autobusów elektrycznych. Przetarg na czwórkę z ZTP 1.0
26 stycznia Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na zakup 4 szt. autobusów elektrycznych klasy MAXI oraz infrastrukturę do ich ładowania.
Oferty można składać do 28 lutego br.
Elektromobilne strategia
Miasto od lat inwestuje w nowy, ekologiczny tabor i infrastrukturę dla ekologicznej komunikacji publicznej. Buduje nowe linie tramwajowe, modernizuje torowiska, kupuje nowe tramwaje, autobusy hybrydowe i elektryczne. Od 2014 r. po Toruniu jeździ 17 nowoczesnych Swingów, a od grudnia ub.r. trwają dostawy nowych tramwajów typu Swing z bydgoskiej PESY (trzy tramwaje już kursują, w nocy z 24 na 25 stycznia br. przyjechał kolejny, który obecnie przechodzi przeglądy i niebawem wyjedzie na trasę), w lutym dotrze piąty Swing, a w trakcie realizacji (w ramach POiŚ) jest kontrakt na dostawę sześciu nowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania.
Teraz Toruń robi kolejny krok w stronę bezemisyjnego transportu – zakup czterech kolejnych autobusów elektrycznych. Dofinansowanie na ten cel – ponad 7 milionów złotych netto - pozyskano z programu „Zielony transport publiczny”.
Planuje się, że nowe autobusy elektryczne będą klasy MAXI, o długości ok. 12 metrów, niskopodłogowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone m.in. w system informacji pasażerskiej, monitoring, klimatyzację, automaty do sprzedaży biletów, WiFi, łącza USB i system detekcji i gaszenia pożarów. Infrastrukturę do ładowania będą stanowiły dwie podwójne ładowarki tzw. „wolne”. Staną one na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów.
Przetargowe formalności
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 4 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych miejskich autobusów niskopodłogowych klasy MAXI wraz z infrastrukturą. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w zakresie jednej lub dwóch nw. części zamówienia:
- Część 1: dostawa 4 szt. elektrobusów o długości 12 m;
- Część 2: dostawa, montaż i uruchomienie 2 podwójnych ładowarek wolnego ładowania (Plug-In) autobusów elektrycznych.
Termin dostawy to do 12 miesięcy od daty podpisania umowy, jednak nie później niż do 15.06.2023 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
MZK wybierze najkorzystniejszą ofertą w zakresie autobusów na podstawie dwóch kryteriów:
- Parametry techniczne i eksploatacyjne / Waga: 30
- Cena - Waga: 70
Natomiast w zakresie ładowarek - trzech:
- Kompatybilność modułów z aktualnie eksploatowanymi przez zamawiającego / Waga: 5
- Okres gwarancji / Waga: 10
- Cena - Waga: 85
W zakresie doświadczenie oferentów mamy wymóg zrealizowania co najmniej jednej dostawy obejmującą co najmniej 2 autobusy miejskie niskopodłogowe o napędzie elektrycznym zasilanym z magazynów energii (bez silnika spalania wewnętrznego) przystosowane do ładowania mocą min. 200 kW za kwotę min. 4 000 000,00 zł netto. A w zakresie ładowarek - trzeba wykazać się dostawą (wraz z montażem obejmującym roboty budowlane) minimum dwóch systemów ładowania autobusów energią elektryczną o mocy powyżej 50 kW, obejmujących ładowanie Plug-In. I dysponować doświadczonym personelem.
razem 10 elektrobusów
Przypomnijmy, że w trakcie realizacji (w ramach POiŚ) jest kontrakt na dostawę sześciu nowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą do ładowania.
Dostawa powinna zostać zrealizowana wiosną 2022 roku. Autobusy dostarczy Solaris Bus&Coach S.A. za 16 730 091 zł brutto, zaś ładowarki konsorcjum firm: Elektroenergetyka Polska Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) i Westa Bulding Sp. z o.o (Członek Konsorcjum) za 4 679 190,26 zł brutto.
Trzy tzw. ładowarki wolne staną na terenie zajezdni autobusowej przy ul. Legionów, a trzy ładowarki szybkie – po jednej na pętli Uniwersytet, pl. św. Katarzyny i Rubinkowo II.