Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Stargard Szczeciński stawia na MAN-a

infobus
16.05.2014 21:48
W pierwszej połowie września br. do Stargardu Szczecińskiego trafią cztery fabrycznie nowe autobusy MAN Lion’s City z silnikami Euro 6. Dodatkowo pod koniec sierpnia przewoźnik odbierze dwa używane przegubowe pojazdy MAN Lion’s City G, które przyjadą ze Skandynawii.  Wszystkie pojazdy zostaną nabyte w formie leasingu operacyjnego. Co ciekawe, mimo, iż przeprowadzono oddzielne postępowania przetargowe na wyłonienie firm, które sfinansują zamówienie, oba postępowania wygrała ta sama firma –MLeasing Sp. z o.o. z Warszawy. Leasing operacyjny będzie trwał 5 lat, a po tym okresie autobusy zostaną przez MZK wykupione za 5% wartości. W sumie MZK Stargard Szczeciński wzbogaci się w tym roku o 6 nowych autobusów. Jest to znaczna odnowa floty firmy. Nowe egzemplarze będą m.in. posiadać klimatyzację stanowiska pracy kierowcy, monitory LCD do wyświetlania trasy, głosowe zapowiedzi przystanków. Będą także przystosowane do montażu automatów biletowych (MZK póki co nie stosuje tego rozwiązania, ale rozważa montaż tych urządzeń w przyszłości). Nowością będzie wyposażenie pojazdów w dodatkowe tablice dla osób niedowidzących. W układzie napędowym zostaną zastosowane silniki MAN D20 Euro 6, współpracujące ze automatycznymi skrzyniami biegów Voith DIVA.6. Dodatkowo dwa egzemplarze będą posiadały urządzenia do liczenia pasażerów. -„Chcemy je wykorzystywać do pomiarów frekwencji pasażerów na naszych liniach”–mówi Marek Jarmoluk, dyrektor Działu Technicznego przewoźnika. Autobusy zostaną wyprodukowane w polskich zakładach MAN-a w Sadach. Nowe pojazdy zastąpią najstarsze wysokopodłogowe autobusy typu Jelcz 120M. Z kolei używane przegubowce przyjadą z Göteborga. Są to stosunkowo młode pojazdy, z rocznika 2008, w wersji 3-drzwiowej z układem drzwi 2-2-2-0 (taki był wymóg Zamawiającego). Będą to podobne pojazdy do eksploatowanych obecnie przez SPA Klonowica ze Szczecina. To całkowicie niskopodłogowe pojazdy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, rodziców z małymi dziećmi, czy osób starszych. Posiadają klimatyzację miejsca kierowcy. Dodajmy, iż MZK w Stargardzie Szczecińskim posiada już w swojej flocie dwa przegubowe „lwy”, które zostały zakupione jako fabrycznie nowe w 2009 roku.
Po dostawie nowych autobusów zostaną skasowane 4 Jelcze 120 M. . Źródło: MZK Stargard Szczeciński Scania L94UB Hess City. . Źródło: MZK Stargard Szczeciński MAN NL 223 w barwach MZK Stargard SzczecińskiJedyna w Polsce Scania L94UA Hess City. Źródło: MZK Stargard Szczeciński
Miejski Zakład Komunikacji w Stargardzie Szczecińskim jest zakładem budżetowym. Eksploatuje 34 autobusy na 22 liniach dziennych i 1 linii nocnej. Firma posiada w swojej flocie rodzynki, do których należy jedyna w Polsce przegubowa Scania L94UA Hess City, czy 6 egzemplarzy Scanii L94UB Hess City. Poniżej przedstawiamy strukturę taboru firmy:
Model autobusu
Rok produkcji
Rok zakupu
Liczba sztuk
Jelcz 120M
1994
1994
1
Jelcz 120M
1996
1996
1
Jelcz 120M
1997
1997
2
Jelcz 120M
1998
1998
6
MAN NL202
1994
2006
1
MAN NL222
2000
2000
2
MAN NL222
2002
2002
1
MAN NL223
2002
2002
1
MAN NL223
1999
2009
2
MAN NL283
2001
2012
1
MAN NG272
1991
2005
1
MAN NG272
1993
2006
3
MAN NG313 Lion’s City G
2009
2009
2
MAN NM223
2001
2012
1
Scania L94UA Hess City
2002
2004
1
Scania L94UB Hess City
2002
2004
6
Scania CN270UB 4×2 EB
2008
2008
2
Razem
 
 
34
Średnia wieku
 
 
14,3