MZK Stalowa Wola i drugie rozeznanie rynku

Miejski Zakład Komunalny w Stalowej Woli drugiraz w tym roku rozpoczyna dialog z producentami i dealerami autobusówmiejskich. Tym razem przedmiotem rozeznania rynkowego mają być autobusy klasymini.
O pierwszym dialogu, który spółkaprzeprowadziła już w tym roku pisaliśmy pod koniec stycznia. Wtedy MZK chciałopoznać ceny autobusów klasy maxi oraz midi na potrzeby planowanego przetargu.Teraz przedsiębiorstwo chce się rozeznać w zakresie pojazdów klasy mini.
Mają to być pojazdy o długości 7-8 m,szerokości do 2,2 m i wysokości maksymalnie 3,15 m. Mają umożliwiać podróżprzynajmniej 19 pasażerom, w tym nie mniej niż 11 na miejscach siedzących. MZK dopuszcza autobusyz trzema wariantami układu drzwi. Może to być 2-2, 2-1 lub 2-0.
Pojazdy mają być napędzane silnikiem dieslaspełniającym normę EURO6. Jednostka powinna mieć moc przynajmniej 120 kW oraz360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność skokową określono w zakresie2,5 – 3,5 l. Całość uzupełni pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów.Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przez przynajmniej dwaokna boczne. Nie zabraknie także klimatyzacji, która ma się opierać naagregacie mocy minimum 15 kW.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto pojazdy mają byćmonitorowane oraz wyposażone w system informacji pasażerskiej, który będziekompatybilny ze stosowanymi już w Stalowej Woli rozwiązaniami mieleckiej firmyR&G. Każdy z autobusów ma posiadać komplet trzech zewnętrznych tablicdiodowych, jedną wewnętrzną, monitor LCD o przekątnej nie mniejszej niż22″ oraz głosowe zapowiedzi przystanków.
„