MZK Słupsk – nowe linie do Ustki
W tym roku MZK Słupsk (a także prywatna firma Rami) uruchomiło połączenie ekspresowe E10 na trasie Słupsk-Ustka (Rami – 20Expres). Zostały one stworzone po to, by odciążyć ruch na liniach normalnych, a także zapewnić pasażerom szybki dojazd do Ustki. Mimo to regularna linia nr. 10 do Ustki jest w sezonie letnim bodaj najbardziej zatłoczonym połączeniem w Polsce. W tym roku zdarzało się, że dyspozytor MZK wysyłał zarówno przypisanego do linii Solarisa U15, oraz trzy bisowe Ikarusy 280.26. Łatwo można, więc policzyć, że każdym kursem linii 10 mogło jechać nawet 600 osób! W tym roku w związku z zeszłorocznymi częstymi awariami przegubowych autobusów MAN 272 (pojazdy zostały sprowadzone w 2002 r. z Oslo, jako pojazdy 10 letnie) na linii do Ustki najczęściej kursują dodatkowo mało komfortowe Ikarusy 280.
Dodajmy, że w wyniku zeszłorocznego porozumienia trzy konkurujące ze sobą firmy: Rami, PKS Słupsk i MZK Słupsk ustaliły tzw. takt, dzięki któremu autobusy ze Słupska i Ustki odjeżdżają w stałym czasowym odstępie – co 20 minut. Poza porozumieniem pozostaje firma Dana (obsługująca połączenie ekspresowe), która nie chciała jeździć w takcie z innymi firmami…