MZK Piotrków wzmacnia flotę. Z drugiej ręki MAN
Trzy niskopodłogowe autobusy MAN Lion`s City (A21) zasiliły tabor Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Piotrkowie Trybunalskim.
Pojazdy od kilku dni wożą pasażerów.
Piotrkowski standard
Wszystkie zakupione "lwy" pochodzą z 2014 r. i spełniają normę Euro 6. Na licznikach mają średnio 430 tys. km. Jak przystało na klasę MAXI oferują 40 miejsc siedzących i 39 stojących. Kraj pochodzenia to najpewniej Niemcy, co podpowiada układ drzwi 2-2-0.
Siedmioletnie autobusy są dobrze wyposażone. To m.in.: automatyczna klimatyzacja, tablice informujące o szczegółach kursu, rampa i miejsce dla wózka inwalidzkiego, ergonomiczne siedzenia pasażerskie, ogrzewanie dodatkowe Webasto czy wysoka zabudowa kabiny kierowcy. Do tego dochodzi tzw. przyklęk.
Pojazdy do Piotrkowa dostarczyła firma MAN Truck&Bus Polska za sumę 435 tys. zł.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zielone Inwestycje
Przypomnijmy, że miasto po wielomiesięcznych staraniach pozyskało w konkursie „Zielony transport publiczny”. dotację z programu z NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny - edycja I” na sumę ponad 13 mln zł na wymianę taboru MZK na zeroemisyjny. Koszt całego projektu wyniesie 26 mln zł. W jego ramach Piotrków planuje zakup:
- 7 autobusów o napędzie elektrycznym (niskopodłogowe, dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, łączna liczba miejsc nie mniej niż 70 osób;
- 7 ładowarek wolnych w zajezdni autobusowej
- 3 ładowarki pantografowe (szybkie) na pętlach przy ul. Słowackiego 179 i przy ul. Dmowskiego;
- a także przeprowadzić szkolenie dla co najmniej 25 kierowców i 10 mechaników.
Realizacja tego projektu będzie pierwszy etapem wymiany taboru MZK. W drugim etapie Piotrków planuje zakup 6 autobusów hybrydowych, a w dalszej perspektywie – pod warunkiem pozyskania środków zewnętrznych – jeszcze 5 kolejnych „elektryków”. Na razie przewoźnik uzupełnia tabor o używane autobusy z silnikami diesla.