MZK Oświęcim czeka na kolejne Solarisy
Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu czeka na dostawę kolejnych autobusów od Solarisa. Przewoźnik prowadzi aktualnie odbiór trzech pojazdów- dwóch hybrydowych Nowych Urbino 12 i jednego Nowego Urbino 10,5. Tym samy realizacja oświęcimskiego kontraktu powoli zmierza ku końcowi.
Odbiór technicznych następnych autobusów to kolejny namacalny efekt umowy, którą zawarło oświęcimskie MZK z Solarisem pod koniec 2017 roku. Producent z Bolechowa za nieco ponad 25,24 mln PLN przekaże przewoźnikowi 19 pojazdów. To cztery Urbino 8,9LE (cena jednostkowa 830 000 PLN netto), osiem Nowych Urbino 10,5 (cena jednostkowa 899 000 PLN netto) oraz siedem hybrydowych Nowych Urbino 12 (cena jednostkowa 1 430 000 PLN netto).
W ciągu kilku dni do Oświęcimia powinny dotrzeć trzy autobusy. MZK wpisze na stan dwa hybrydowe „jamniki” i jedną „dziesiątkę”. O tych pierwszych co nieco już napisaliśmy. Natomiast krótsze potraktowaliśmy trochę po macoszemu. A zatem dodajemy kilka informacji o nich.
Zacznijmy od pierwszych. nU10,5 w oświęcimskiej wersji umożliwia podróż maksymalnie 80 pasażerom. 25 osób może skorzystać z dedykowanych dla producenta z Bolechowa foteli Ster 8MU. 8 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To bardzo przyzwoity wynik w autobusie tej wielkości.
Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB oraz dostęp do WiFi.
W „dziesiątkach” postawiono na ekonomiczną kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B. Warto dodać, że taka wersja power-packa w nU10 cieszy się największym powodzeniem wśród polskich przewoźników.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przechodzimy do wyposażenia z zakresu elektroniki. Zastosowano rozwiązania bydgoskiego Pixela. Oświęcimski Nowy Urbino 10,5 jest wyposażony w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy monitor LCD typu XID 230. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków. Zamontowano także automat biletowy APM. Całością steruje autokomputer XC-6. Monitoring to również dzieło Pixela.
Dwie spalinowo-elektryczne solówki oraz jedna „dziesiątka” to już przedostatnia dostawa nowych autobusów dla Oświęcimia w tym roku. Ostatnią, wieńczącą cały kontrakt będzie przekazanie trzech hybryd. Jest ono zaplanowane w czerwcu.
„