Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Ostrołęka z pierwszymi Urbino 10,5. Nowe autobusy od Solarisa i PKO Leasing

infobus
13.12.2022 08:00

12 grudnia Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce wybrał najkorzystniejszą ofertę  w przetargu na leasing sześciu autobusów klasy MIDI zasilanych olejem napędowym.

Na temat warunków finansowania nowych diesli pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze dwa autobusy mają pojawić się w bazie MZK do dnia 31 marca 2023 roku, zaś ostatnie dwa – do 30 września 2023 roku.

PREMIOWANE ROZWIĄZANIA

Zanim przejdziemy do złożonej oferty, przypomnijmy, jakie rozwiązania premiowało MZK. To: zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt, 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt, zawieszenie przednie zależne – 25 pkt, materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt. Z lektury SWZ wynikało, że żaden z producentów poza Autosanem i Solarisem nie ma czego szukać w tym przetargu. Kryteria oceny ofert jednoznacznie premiowały rozwiązania techniczne stosowane tylko przez tych dwóch producentów. Z tej dwójki 29 listopada do Ostrołęki zawitał tylko Solaris (razem z PKO Leasing z Łodzi) z ofertą na poziomie 10.060.153, 50 PLN brutto / 8.178.986, co daje jednostkowy koszt autobusu Urbino 10 na poziomie 1.363.164 PLN netto.

Z kolei kwota przeznaczona przez zamawiającego na tę inwestycję wynosiła 10.092.217,45 PLN brutto, czyli oferta zmieściła się w budżecie

Następnie przewoźnik wybrał najkorzystniejszą ofertę posługując się następującymi kryteriami: ceny (60%), oceny rozwiązań technicznych (35%), warunków gwarancji (5%). Wybór mógł byś tylko jeden - do Ostrołęki przyjadą kolejne autobusy z Bolechowa, ale tym razem – i to po raz pierwszy w ramach nowej generacji Urbino – z konwencjonalnym napędem.

OSTROŁĘCKIE MIDIBUSY

Autobusy dla Ostrołęki mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdym progu drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-2. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma mieścić się w przedziale 6,5-8 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść od 180 do 240 kW.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu „komunikacji miejskiej” tapicerowanych, pokrytych wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Z kolei stanowisko kierowcy to wydzielona, przeszklona kabina, typu zamkniętego, dostatecznie izolująca stanowisko kierowcy przed ewentualną agresją pasażerów, zapewniająca możliwość kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem a kierowcą.

System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podświetlana w technologii LED (w kolorze bursztynowym), wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.

cztery Elektrobusy

Przypomnijmy, że to kolejne zakupy MZK. Pod koniec sierpnia na ulice Ostrołęki wyruszyły nowe elektryczne autobusy – Solaris Urbino 12 electric. Obecnie Miejski Zakład Komunikacji Spółka z o.o. w Ostrołęce posiada cztery autobusy elektryczne w tym: dwie sztuki kilkuletnich Urbino 8,9LE Electric i dwie sztuki nowe, Urbino 12 electric. Ich liczba miejsc: 76 (w tym 30 siedzących, 46 stojących)

-„Autobusy wyposażone są m. in. w systemy takie jak: klimatyzacja, Wi-Fi, monitoring, bramki liczące pasażerów a także piktogramy dla najmłodszych umieszczone w przedziale pasażerskim. Dwa nowe autobusy elektryczne dotarły do nas w ramach zadania: doposażenie Miejskiego Zakładu Komunikacji Sp. z o.o. w Ostrołęce, poprzez zakup niskoemisyjnego taboru pasażerskiego wraz z niezbędną infrastrukturą towarzyszącą na potrzeby publicznego transportu zbiorowego komunikacji miejskiej w ramach projektu pn. "Ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez zrównoważony rozwój mobilności miejskiej na terenie Ostrołęki" - czytamy na profilu prezydenta Miasta Ostrołęki.