MZK Ostrołęka wraca do diesli i Solarisa. Z jedną MIDI ofertą
29 listopada Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce otworzył ofertę w przetargu na leasing sześciu autobusów klasy MIDI zasilanych olejem napędowym.
Na temat warunków finansowania nowych diesli pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze dwa autobusy mają pojawić się w bazie MZK do dnia 31 marca 2023 roku, zaś ostatnie dwa – do 30 września 2023 roku.
PREMIOWANE ROZWIĄZANIA
Zanim przejdziemy do złożonej oferty, przypomnijmy, jakie rozwiązania premiowało MZK. To:
- zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
- 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
- zawieszenie przednie zależne – 25 pkt,
- materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt.
Z lektury SWZ wynikało, że żaden z producentów poza Autosanem i Solarisem nie ma czego szukać w tym przetargu. Kryteria oceny ofert jednoznacznie premiowały rozwiązania techniczne stosowane tylko przez tych dwóch producentów. Z tej dwójki 29 listopada do Ostrołęki zawitał tylko Solaris (razem z PKO Leasing z Łodzi) z ofertą na poziomie 10.060.153, 50 PLN brutto / 8.178.986, co daje jednostkowy koszt autobusu Urbino 10 na poziomie 1.363.164 PLN netto.
Z kolei kwota przeznaczona przez zamawiającego na tę inwestycję wynosiła 10.092.217,45 PLN brutto, czyli oferta zmieściła się w budżecie MZK. Tym samym do Ostrołęki przyjadą kolejne autobusy z Bolechowa, ale tym razem z konwencjonalnym napędem. Teoretycznie teraz przewoźnik wybierze najkorzystniejsza ofertę posługując się następującymi kryteriami: ceny (60%), oceny rozwiązań technicznych (35%), warunków gwarancji (5%).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualny tabor firmy wygląda następująco:
Lp. | Marka i rodzaj pojazdu | Nr Boczny |
1. | Jelcz M08MB | 122 |
2. | MAZ 206 | 124 |
3. | MAZ 206 | 125 |
4. | MAZ 206 | 126 |
5. | MAZ 206 | 129 |
6. | MAZ 206 | 130 |
7. | MAZ 206 | 131 |
8. | MAN A21 | 132 |
9. | SOLBUS SN 11 | 134 |
10. | SOLBUS SN 11 | 135 |
11. | SOLBUS SN 11 | 136 |
12. | SOLBUS SN 11 | 137 |
13. | SOLBUS SN 11 | 138 |
14. | SOLBUS SN 11 | 139 |
15. | SOLBUS SN 11 | 141 |
16. | SOLBUS SN 11 | 142 |
17. | AMZ Kutno | 143 |
18. | AMZ Kutno | 144 |
19. | SOLARIS URBINO 8.9 ELECTRIC | 145 |
20. | SOLARIS URBINO 8.9 ELECTRIC | 146 |
21. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 147 |
22. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 148 |
23. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 149 |
24. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 150 |
25. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 151 |
26. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 152 |
27. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 153 |
28. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 154 |
29. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 155 |
30. | AUTOSAN SANCITY 12LF CNG | 156 |
31. | SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC | 157 |
32. | SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC | 158 |
Ostrołęckie midibusy
Autobusy dla Ostrołęki mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdym progu drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-2. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma mieścić się w przedziale 6,5-8 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść od 180 do 240 kW.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu „komunikacji miejskiej” tapicerowanych, pokrytych wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.
Z kolei stanowisko kierowcy to wydzielona, przeszklona kabina, typu zamkniętego, dostatecznie izolująca stanowisko kierowcy przed ewentualną agresją pasażerów, zapewniająca możliwość kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem a kierowcą. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podświetlana w technologii LED (w kolorze bursztynowym), wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.