Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Ostrołęka wraca do diesli i Solarisa. Z jedną MIDI ofertą

infobus
30.11.2022 11:00

29 listopada Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce otworzył ofertę w przetargu na leasing sześciu autobusów klasy MIDI zasilanych olejem napędowym.

Na temat warunków finansowania nowych diesli pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Pierwsze dwa autobusy mają pojawić się w bazie MZK do dnia 31 marca 2023 roku, zaś ostatnie dwa – do 30 września 2023 roku.

PREMIOWANE ROZWIĄZANIA

Zanim przejdziemy do złożonej oferty, przypomnijmy, jakie rozwiązania premiowało MZK. To:

  • zastosowane rozwiązanie w zakresie konstrukcji nośnej spełnia wymagania wytrzymałości ich konstrukcji nośnej zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ – 25 pkt,
  • 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 25 pkt,
  • zawieszenie przednie zależne – 25 pkt,
  • materiał konstrukcyjny szkieletu, nadwozia, ramy - profile ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub stali o zwiększonej odporności na korozję – 25 pkt.

Z lektury SWZ wynikało, że żaden z producentów poza Autosanem i Solarisem nie ma czego szukać w tym przetargu. Kryteria oceny ofert jednoznacznie premiowały rozwiązania techniczne stosowane tylko przez tych dwóch producentów. Z tej dwójki 29 listopada do Ostrołęki zawitał tylko Solaris (razem z PKO Leasing z Łodzi) z ofertą na poziomie 10.060.153, 50 PLN brutto / 8.178.986, co daje jednostkowy koszt autobusu Urbino 10 na poziomie 1.363.164 PLN netto.

Z kolei kwota przeznaczona przez zamawiającego na tę inwestycję wynosiła 10.092.217,45 PLN brutto, czyli oferta zmieściła się w budżecie MZK. Tym samym do Ostrołęki przyjadą kolejne autobusy z Bolechowa, ale tym razem z konwencjonalnym napędem. Teoretycznie teraz przewoźnik wybierze najkorzystniejsza ofertę posługując się następującymi kryteriami: ceny (60%), oceny rozwiązań technicznych (35%), warunków gwarancji (5%).

Aktualny tabor firmy wygląda następująco:

Lp.Marka i rodzaj pojazdu Nr  Boczny
1.Jelcz M08MB122
2.MAZ 206124
3.MAZ 206125
4.MAZ 206126
5.MAZ 206129
6.MAZ 206130
7.MAZ 206131
8.MAN A21132
9.SOLBUS SN 11134
10.SOLBUS SN 11135
11.SOLBUS SN 11136
12.SOLBUS SN 11137
13.SOLBUS SN 11138
14.SOLBUS SN 11139
15.SOLBUS SN 11141
16.SOLBUS SN 11142
17.AMZ Kutno143
18.  AMZ Kutno144
19.  SOLARIS URBINO 8.9 ELECTRIC145
20.  SOLARIS URBINO 8.9 ELECTRIC146
21.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG147
22.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG148
23.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG149
24.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG150
25.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG151
26.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG152
27.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG153
28.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG154
29.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG155
30.AUTOSAN SANCITY 12LF CNG156
31.SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC157
32.SOLARIS URBINO 12 ELECTRIC158

Ostrołęckie midibusy

Autobusy dla Ostrołęki mają mieć długość od 10,1 do 10,6 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z całkowicie niską podłogą, bez stopni pośrednich wewnątrz, o wysokości podłogi do 340 mm w każdym progu drzwi. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 1-2-2. Autobusy będą napędzane czterosuwowym silnikiem zasilanym olejem napędowym spełniającym normę czystości spalin EURO 6. Pojemność skokowa silnika ma mieścić się w przedziale 6,5-8 dm3. Z kolei moc maksymalna silnika powinna wynieść od 180 do 240 kW.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu „komunikacji miejskiej” tapicerowanych, pokrytych wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Pasażerowie i kierowca będą mogli naładować urządzenia mobilne dzięki gniazdom USB. Przestrzeń pasażerska jak i kabina kierowcy mają być klimatyzowane.

Z kolei stanowisko kierowcy to wydzielona, przeszklona kabina, typu zamkniętego, dostatecznie izolująca stanowisko kierowcy przed ewentualną agresją pasażerów, zapewniająca możliwość kontaktu głosowego pomiędzy pasażerem a kierowcą. System informacji pasażerskiej stanowić będą tablice zewnętrzne diodowe wykonane w technologii LED. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica podświetlana w technologii LED (w kolorze bursztynowym), wyświetlająca numer linii, kierunek jazdy oraz przystanki na trasie przejazdu.