Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Ostrołęka też odwraca się od CNG. Leasing sześciu diesli

infobus
28.10.2022 19:00

28 października Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce ogłosił przetarg na zakup w formie leasingu operacyjnego sześciu fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych olejem napędowym.

Kontrakt realizowany jest z własnej kieszeni przewoźnika. Przypomnijmy, że do tej pory firma kupowała albo autobusy gazowe (klasy MAXI od Autosana), albo elektrobusy (klasy MIDI i MAXI od Solarisa). Teraz mazowiecka spółka wraca do pojazdów z silnikami na ON, co jest efektem aktualnego kryzysu energetycznego.

Klasa MIDI

Przedmiotem ostrołęckiego zamówienia jest dostawa w formie leasingu operacyjnego 6 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich zasilanych olejem napędowym ON. Dostarczane autobusy muszą być jednej marki i typu, identyczne pod względem konstrukcyjnym, parametrów technicznych, kompletacji i wyposażenia.

Charakterystyka leasingu to 35 miesięcznych równych rat z opłatą wstępną w wysokości 10%. Z kolei poszukiwane parametry techniczne pojazdów są następujące:

  • Długość: maksymalnie 10,1-10,6 mm
  • Szerokość :  maksymalnie 2550 mm
  • Wysokość: maksymalnie 3200 mm (z urządzeniem klimatyzacyjnym)
  • Liczba miejsc do przewozu pasażerów: minimum 70 osób, w tym liczba miejsc siedzących: minimum 25 miejsc pasażerskich, w tym minimum 8 miejsc siedzących dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi plus jedno miejsce na wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy
  • Układ drzwi pasażerskich: 1+2+2
  • Silnik: umieszczony z tyłu pojazdu w pozycji leżącej lub stojącej. Pojemność skokowa silnika w przedziale 6.500 cm3 – 8.000 cm3, Moc silnika w przedziale od 180 kW – 240 kW
  • Skrzynia biegów z retarderem: nie mniej niż pięciobiegowa (cztery biegi do przodu, jeden wsteczny).
fot. MZK Ostrołęka

Przetargowe wymagania

MZK od razu podaje jaki ma na to budżet. To 8.205.054.84 PLN netto, co daje jednostkową cenę na poziomie 1.367.509 PLN netto. Powinno się co znaleźć w tej kwocie...

Pojazdy mają trafić do firmy w ciągu 9 miesięcy od podpisania umowy.

Co do wymagań przetargowych, to mamy m.in.:

  • środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 10 000 000 zł;
  • wadium w wysokości 200 000,00 zł;
  • w zakresie doświadczenia wykonawca musi wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat dostawę co najmniej 6 sztuk autobusów miejskich, jednej marki zasilanych olejem napędowym ON.
fot. MZK Ostrołęka

Wcześniejsze zakupy

18 lutego 2021 do floty MZK Ostrołęka dotarły cztery gazowe autobusy Autosan Sancity 12 LF CNG. Tym samym sanocki producent zamknął ostrołęcki kontrakt na łącznie 10 szt. takich pojazdów. Wartość zamówienia to 12,9 mln zł, z czego 7,6 mln zł stanowi dofinansowanie unijne.

Rok wcześniej Ostrołęka zamówiła dwa elektrobusy klasy MAXI. – od firmy Solaris Bus & Coach,  które trafiły do miasta na początku II połowy 2021 r.  Każdy Urbino 12 electric jest objęty min. trzyletnią gwarancją całopojazdową i ośmioletnią na trwałość baterii trakcyjnych. Ponadto Solaris przekazał MZK dwie ładowarki plug-in, każda o mocy min. 45 kW