Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Ostrołęka idzie na zakupy

infobus
22.05.2014 08:59

Miejski Zakład Komunikacyjny w Ostrołęce konsekwentnie odnawia swój tabor i co roku kupuje kilka fabrycznie nowych autobusów. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych autobusów klasy MIDI z silnikami spełniającymi normę Euro 6. Wkrótce przewoźnik zapowiada kolejne zakupy –tym razem pojazdów o napędzie elektrycznym. W obecnie prowadzonym postępowaniu przetargowym spółka chce nabyć dwa niskopodłogowe midibusy, przystosowane także do zasilania biopaliwami. Wymagana minimalna moc silnika to 175 kW, a maksymalna 215 kW przy pojemność jednostki napędowej w przedziale od 6600 dm3 do 7000 dm3. Minimalny moment obrotowy ma wynosić 1010 Nm. Pojazdy mają mieć długość od 9,5 do 10,5 m, szerokość 2,5-2,55 m i pojemność nie mniejszą niż 70 pasażerów, z czego co najmniej 16 na miejscach siedzących (co najmniej 4 miejsca muszą być dostępne z poziomu niskiej podłogi). Zamawiający dopuszcza także sporą dowolność w układzie drzwi –autobusy mogą być dwu- lub trzydrzwiowe w układzie drzwi 1-2-1 / 1-2-2 / 1-2-0. Z punktu widzenia pasażera autobusy będą bogato wyposażone, m.in. w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, monitory LCD do wyświetlania trasy przejazdu, monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz przestrzeni przed i za pojazdem, głosowy system zapowiadania przystanków. Termin składania ofert upływa 16 czerwca, a nowe pojazdy mają być dostarczone do 15 listopada 2014 roku. Zakup jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 5.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013.

MAZ 206 w barwach MZK. Fot. MZK OstrołękaSolbus SN11 w barwach MZK. Fot. MZK OstrołękaSolaris Urbino 9 w barwach MZKMAZ 206 w barwach MZK
Dość szeroki zakres wymagań w zakresie właściwości technicznych autobusów powoduje, że o ostrołęckie zamówienie może powalczyć w zasadzie każdy producent, które oferuje pojazdy w klasie MIDI. Przetarg swoim zakresem obejmuje m.in. takie konstrukcje jak AMZ CitySmile 10 LF, MAN Lion`s City M, Solaris Urbino 10 czy Solbus SM 10. Dotychczasowe zakupy nowych autobusów przez MZK Ostrołęka wskazują, iż spółka nie boi się taborowej mozaiki. W swojej flocie firma posiada m.in. Solarisy Urbino 9, MAZ-y 206, czy Solbusy SN11. Czy obecny przetarg wygra któryś z dotychczasowych dostawców, czy ktoś zupełnie nowy, zobaczymy w czerwcu. Na koniec kilka słów o przygotowywanym przez MZK zamówieniu na zakup pojazdów elektrycznych. Mają to być dwa autobusy o długości do 9 metrów. –„Chcemy ten przetarg ogłosić jak najszybciej, by nowe autobusy pojawiły się u nas w styczniu 1015 roku”–mówi Ryszard Chrostowski, prezes spółki. Ten zakup ma być także dofinansowany ze środków Unii Europejskiej i to w ramach dotychczasowej perspektywy finansowej 2007-2013. Aktualnie tabor MZK Ostrołęka liczy 33 autobusy, z których 28 jest w codziennym ruchu obsługując 16 linii. Strukturę taboru przedstawia poniższe zestawienie.
Model autobusu
Rok produkcji
Rok zakupu
Liczba sztuk
Solaris Urbino 9
2000
2000
10
Iveco Daily 50C
2004
2004
1
Autosan H7-20.05
2004
2004
1
Jelcz M081MB3
2005
2005
1
Jelcz M081MB3
2006
2006
1
MAZ 206
2009
2009
6
MAN NMxx2
1995
2009
1
MAN NMxx2
1997
2009
1
MAN NLxx3
2001
2010
1
MAN 14.220 HOCL-NL / Berkhof Junior
2001
2010
1
Solbus SN11
2009
2011
1
Solbus SN11
2011
2011
3
Solbus SN11
2012
2012
2
Solbus SN11
2013
2013
2
Mercedes-Benz 515 CDI
2007
2012
1
Łącznie
33
Średni wiek
9,18