Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Opole z umową na paliwo. Od Orlenu

infobus
04.10.2022 11:00

22 września Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu podpisał umowę na dostawę oleju napędowego.

W ramach postepowania przewoźnik otrzymał jedną ofertę, która jednak zmieściła się w budżecie. Za 6000 m3 firma zapłaci 44.551.880,00PLN brutto, podczas gdy początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia wyniosła 54.432.000 PLN brutto. Przypomnijmy, że w trakcie zakupu paliwa - i to z problemami - jest MPK Wrocław.

6000 m3

MZK Opole podpisało paliwową umowę z Orlen Paliwa Sp. z o.o. Przedmiotem kontrakty są sukcesywne dostawy olejów napędowych w ilości ogólnej: 6000 m3, w tym:

  • olej napędowy standardowy w ilości 5500 m3;
  • olej napędowy o polepszonych właściwościach niskotemperaturowych w ilości do 500 m3.

Paliwo ma służyć do zasilania silników wysokoprężnych w autobusach komunikacji miejskiej, spełniających normy emisji spalin Euro 0 do Euro 6. Zamawiający zastrzega sobie prawo zwiększenia lub zmniejszenia ilości zakupionego oleju napędowego standardowego do wysokości ilości ogólnej w przypadku zmniejszenia zapotrzebowania

W ramach kontraktu Orlen zobowiązany jest do dostarczenia raz w roku preparatu chemicznego w ilości niezbędnej do odkażania z zanieczyszczeń ropopochodnych oraz organizmów żywych zbiorników paliwowych stacji paliw o łącznej pojemności 60 l.

W ramach postępowania przewoźnik otrzymał jedną ofertę – od Orlen Paliwa Sp. z o.o., która została wybrana za najkorzystniejszą na podstawie dwóch kryteriów: Termin płatności / Waga: 5 oraz Cena / Waga: 95. Łącznie za 6000 m3 przewoźnik zapłaci 44.551.880,00PLN brutto / 36.221.040.65 PLN netto, co daje 6036,84 PLN netto za m3 (tysiąc litrów), co z kolei przekłada się na średnią cenę za litr na poziomie 6,03 PLN netto. To oznacza spore oszczędności, gdyż początkowa szacunkowa całkowita wartość zamówienia wyniosła 44 551 880,00 PLN netto / 54.432.000 PLN brutto.

Z drugiej strony

Przypomnijmy, że w sierpniu pierwszych pięć autobusów elektrycznych marki Solaris wyjechało na ulice Opola. Nowe pojazdy kursują na linii numer 25 oraz częściowo linii numer 15.W ramach tego zadania zamontowano także trzy dwustanowiskowe ładowarki o mocy 12kW plus pozostała infrastruktura – m.in. „suchy” transformator. Na ten cel MZK otrzymało pieniądze z Centrum Unijnych Projektów Transportowych w wysokości prawie 14 mln zł.

Tonie koniec e-inwestycji. Miejski Zakład Komunikacyjny wkrótce chce dokupić 8 kolejnych elektrobusów. Ogłoszony przetarg obejmuje:

  • dostawę sześciu dwunastometrowych klasy MAXI oraz dwóch ośmiemnastometrowych elektryków klasy MEGA;
  • dostawę i montaż infrastruktury do ładowania – ładowarki pantografowej (o maksymalnej mocy 300kW), 4 sztuk ładowarek dwustanowiskowych (o maksymalnej mocy 120 kW) , które znajdować będą się w zajezdni (z możliwością pracy 2 razy 60 kW), ładowarki serwisowej;
  • konfigurację systemów informatycznych.

W postępowaniu swoje oferty złożyły firmy Solaris i EvoBus Polska. Czekamy na decyzję komisji przetargowej. Termin realizacji zamówienia to 300 dni od zawarcia umowy.

fot. MZK Opole