MZK Nysa powiększa tabor o dwa używane Mercedesy Citaro
Miejski Zakład Komunikacji w Nysie wzbogacił się o dwa używane autobusy marki Mercedes. Są to spalinowe Citaro C2 o długości 12,2 m.
Zakupy autobusów są wynikiem rozstrzygniętego przetargu.
Nowe nabytki
Oba dostarczone pojazdy są w pełni niskopodłogowe i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Są to pojazdy wyprodukowane w 2015 i 2017 roku, z przebiegiem odpowiednio 398 tys. km i 428 tys. km. Autobusy wyposażone są w klimatyzację całopojazdową. Wymiana pasażerów będzie odbywała się przez troje drzwi w układzie 2-2-2. Pojazdy są obecnie przygotowywane do wyjazdu na linie.
Przetargowa historia
Pojawienie się autobusów w bazie MZK Nysa było możliwe dzięki rozstrzygnięciu przetargu. Nie było jednak łatwo, bowiem pozytywny finał nastąpił dopiero po drugim postępowaniu.
Przypomnijmy, że przedmiotem pierwszego przetargu było:
- zadanie 1 – jeden autobus używany. Ma być to autobus miejski, o roku produkcji - nie wcześniejszym niż 2022. Będzie to pojazd klasy MAXI o długości od 11 do 13,5 m. Przebieg autobusu nie może być większy niż 70 000 km. Co najmniej 35% powierzchni dostępnej dla pasażerów, stanowić powinna powierzchnia bez stopni oraz z dostępem do co najmniej jednych drzwi. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2, 2-2-1 lub 2-2-0,
- zadanie 2 – jeden autobus używany. Pojazd musi być wyprodukowany nie wcześniej niż w 2014 roku. Długość nadwozia powinna wynosić od 10,5-12,5 m. Jego przebieg nie może przekraczać 500 000 km. Co najmniej 35% powierzchni dostępnej dla pasażerów, stanowić powinna powierzchnia bez stopni oraz z dostępem do co najmniej jednych drzwi. Wymiana pasażerów ma odbywać się przez drzwi w układzie 2-2-2, 2-2-1 lub 2-2-0.
8 grudnia do MZK Nysa wpłynęły następujące oferty:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Mercus PSQ sp. z o.o. – zadanie 1 – 1 188 918,00 PLN brutto/ 966 600,00 PLN netto za autobus Guleryuz Ecoline 12, zadanie 2 – 599 010,00 PLN brutto/ 487 000,00 PLN netto za autobus Solaris Urbino 12,
- Daimler Buses Polska sp. z o.o. – zadanie 2 – 559 650,00 PLN brutto/ 455 000,00 PLN netto za autobus Mercedes-Benz Citaro C2,
- MAN Truck & Bus Polska sp. z o.o. – zadanie 1 – 1 186 950,00 PLN brutto/ 965 000,00 PLN netto za autobus MAN Lion’s Intercity.
21 grudnia przewoźnik poinformował o wyniku przetargu. W zadaniu nr 1 MZK odrzuciło oferty obu wykonawców. Z kolei w zadaniu nr 2 zdecydowano o wyborze oferty od Daimler Buses Polska. Ostatecznie jednak wykonawca wybranej oferty w zadaniu 2 przedstawił do oględzin autobus niezgodny z pojazdem zaoferowanym w formularzu ofertowym. Oferta ta została odrzucona.
Drugi przetarg
W rezultacie konieczne okazało się ogłoszenie drugiego przetargu. W tym przypadku zamawiający również podzielił przetarg na dwa zadania. W każdym szukał autobusu używanego o roku produkcji nie niższym niż 2015. W obu zadaniach do zamawiającego zgłosił się tylko jeden podmiot:
- zadanie 1 - Daimler Buses Polska –– cena 614 877,00 PLN brutto za jeden autobus Mercedes-Benz Citaro C2 z 2015 roku,
- zadanie 2 - Daimler Buses Polska –– cena 750 177,00 PLN brutto za jeden autobus Mercedes-Benz Citaro C2 z 2017 roku,
Zamawiający zdecydował o akceptacji obu ofert. Daimler miał 7 dni na dostawę tych autobusów.
Na koniec podajemy link do rozstrzygniętego przetargu: http://www.mzk.nysa.pl/przetargi.php