MZK Nysa idzie na zakupy

infobus
02.01.2015 19:05

Miejski Zakład Komunikacji w Nysie Sp. z o.o. ogłosił przetarg na dostawę w 2015 roku trzech fabrycznie nowych autobusów w ramach projektu „Zwiększenie mobilności mieszkańców Nysy i regionu poprzez zakup nowego taboru autobusowego”. Ciekawostką jest, że by móc złożyć ofertę na trzy autobusy należy wykazać się wiedzą i doświadczeniem potwierdzającym że w okresie ostatnich trzech lat zrealizowało się dostawę co najmniej 40 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów standardowych oferowanego typu o długości od 10,5 do 12 metrów. Po zapoznaniu się z wymogami technicznymi okazuje się, że Zamawiający jednak nie dopuszcza autobusów odpowiadających tym parametrom, jakich wymaga się do przedstawienia w niezbędnym doświadczeniu, ponieważ zaoferowane autobusy mają mieć długość 10,5 m +/- 0,5m, a co za tym idzie każdy powyżej 11 metrów nie jest dopuszczony.

Pojemność pasażerska najnowszych nabytków została określona na poziomie minimum 87 osób, w tym minimum 18 na miejscach siedzących. Nowe autobusy mają mieć 6-cylindrowe silniki Euro 6 o mocy min. 180 kW. Powinny współpracować z 6-biegowymi automatycznymi skrzyniami . Zamawiający dopuszcza szkielet nadwozia i oblachowanie zewnętrzne wykonane ze stali odpornej na korozję, o podwyższonej wytrzymałości, całość zabezpieczana antykorozyjnie w drodze całopojazdowej kataforezy lub ze stali nierdzewnej co najmniej w zakresie ramy z nadkolami oraz ścian bocznych do wysokości dolnej linii okien, pozostała część nadwozia może być wykonana ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczonej antykorozyjnie, poszycia boczne z materiałów niekorodujących: stal nierdzewna, aluminium lub zabezpieczone w ramach całopojazdowej kataforezy, bezstopniowe wejście w drzwiach przednich i środkowych, podłoga ze sklejki wodoodpornej pokryta wykładziną antypoślizgową, łączenia wykładziny zgrzewane termicznie, układ drzwi 1-2-1, 1-2-2 lub 2-2-2, natomiast jako dowolne rozwiązanie wg oferenta mogą one być otwierane na zewnątrz lub do wewnątrz. Dostęp z niskiej podłogi powinien być minimum w pierwszych i drugich drzwiach, natomiast w tylnej części jest dopuszczona wysoka podłoga. Stanowisko pracy kierowcy ma posiadać klimatyzację. Wentylacja przestrzeni pasażerskiej będzie realizowana za pomocą 5 okien przesuwnych i 3 wentylatory dachowe. System informacji pasażerskiej powinien być wyposażony w komplet tablic kierunkowych wraz z zapowiedzią głosową i 3 kasowniki biletowe. Nowe autobusy mają zostać dostarczone najpóźniej do 31.05.2015 r.
Solbus SN11 w barwach MZK Nysa  Autobusy SOR BN10,5 w barwach MZK Nysa  Autobusy SOR BN10,5 w barwach MZK Nysa  Autobusy SOR BN10,5 w barwach MZK Nysa
MZK określiło sporą liczbę zastosowanych kryteriów wyboru najkorzystniejszej oferty. Oto one:
  1. Najniższa cena –70%
  2. Okres gwarancji na cały pojazd (GC) –4%
  3. Okres gwarancji – na perforację nadwozia i trwałość konstrukcji nośnej (GP) –4%
  4. Okres gwarancji – na powłokę lakierniczą nadwozia (GL) –2%
  5. Zużycie paliwa wg SORT2 (ZP) –20%
W ostatnich latach MZK Nysa kupował autobusy jedynie od czeskiego SOR-a, dlatego należy się spodziewać że i tym razem zostanie złożona podobna oferta. W chwili obecnej na 35 eksploatowanych autobusów 12 sztuk zostało dostarczonych w latach 2010-2012 pochodzi z fabryki SOR (w tym 7 sztuk modelu BN12, 3 sztuki BN10,5 i 2 sztuki BN8,5). Oprócz tego MZK posiada 14 sztuk Solbusów (po 7 sztuk modelu B9,5 i SN11). Zakup nowych autobusów pozwoli skasować najstarsze Jelcze M-11.