MZK Kutno wybiera kolejny autobus od Solarisa

infobus
18.03.2024 08:05

15 marca Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę jednego autobusu klasy I kategorii MIDI z silnikiem diesla.

Zgodnie z przewidywaniami do tego zamówienia podeszła tylko firma Solaris Bus & Coach, która jest wieloletnim dostawcą taboru dla MZK. O otwarciu oferty pisaliśmy już wcześniej InfoBusie. Teraz pozostało już tylko podpisać umowę.

CO CHCIAŁO MZK KUTNO?

Zanim przejdziemy do wyboru oferty, przypomnijmy  co MZK premiowało:

  • zastosowane rozwiązania w zakresie konstrukcji nośnej, spełniające wymogi homologacji typu pojazdu w zakresie wytrzymałości ich konstrukcji nośnej (homologacja udzielona zgodnie z Regulaminem 66 EKG ONZ) – 10 pkt,
  • zastosowanie w oferowanym autobusie 3-częściowej szyby czołowej składającej się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 10 pkt, zastosowanie zależnego zawieszenia osi przedniej – 10 pkt,
  • zastosowanie profili ze stali odpornej na korozję (PN-EN 10088) lub aluminium – 5 pkt.
Autobusowa oferta dla MZK Kutno – do Solarisa.
Autobusowa oferta dla MZK Kutno – do Solarisa / fot. MZK Kutno

JEDNA OFERTA

Ostatnie zakupy MZK Kutno to pojazdy marki Solaris. Dlatego od początku wszystko wskazywało na to, że tym razem będzie podobnie. To potwierdziło otwarcie ofert z 14 marca i dzień później – wybór najkorzystniejszej oferty.

Solaris Bus & Coach zaproponował sumę 1. 597.770,00 PLN brutto za autobus Solaris Urbino 10,5.

Z kolei środki przeznaczone przez zamawiającego na realizację zamówienia wynosiły 1. 599.000 PLN brutto, czyli mieliśmy mamy ofertę prawie w budżecie. Skarbnik się zgodził na dołożenie, także komisja przetargowa dopełniała formalności i 15 marca wybierała najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów:

  • ceny (60%), warunków technicznych (35%),
  • warunków gwarancji (5%).
Autobusowa oferta dla MZK Kutno – do Solarisa.
Autobusowa oferta dla MZK Kutno – do Solarisa.

AUTOBUS DLA MZK

Autobus solowy dla MZK ma mieć długość do 10,55 m i wysokość do 3,1 m. Oferowana konstrukcja powinna być pojazdem z płaską podłogą, bez stopni poprzecznych oraz bez stopni w drzwiach wejściowych. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez troje drzwi, w układzie 2-2-2, o szerokości minimum 1200 mm. Autobus powinien przewieźć minimum 77 pasażerów, w tym co najmniej 22 na miejscach siedzących. Autobus będzie napędzany przez silnik spalinowy z zapłonem samoczynnym, 6-cylindrowy, chłodzony cieczą, umieszczony z tyłu pojazdu w zabudowie wieżowej. Wymagana moc silnika to minimum 200 kW. Ma on spełniać normy emisji spalin Euro 6.

Kierowcy będą pracować w przeszklonej kabinie typu zamkniętego. Ma być wyposażona m.in. w okienko i pulpit (półeczkę), umożliwiający sprzedaż biletów na przystankach, a także w radio.

Pasażerowie pojadą na siedzeniach typu miejskiego, skorupowych, o budowie modułowej, wykonanych z tworzywa sztucznego trudnopalnego na szkielecie stalowym z możliwością łatwego demontażu i montażu. Siedzenie będą wyposażone we wkładkę tapicerską uchwyty od strony przejścia. Informacja pasażerska to tablice zewnętrzne – kierunkowe oraz wewnętrzne. W przestrzeni pasażerskiej znajdzie się tablica informacyjna (tablica diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym) oraz tablica reklamowo-informacyjna. W autobusie znajdzie się także router Wi-Fi zapewniający dostęp do Internetu.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://mzk.kutno.pl/dokumenty/zp-ps-mzk-2024-1/