MZK Krotoszyn z minibusem od ITS. Do przewozu niepełnosprawnych
3 listopada do floty Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Krotoszynie dołączył nowy minibus marki Ford, który przystosowany jest do przewozu osób z niepełnosprawnościami.
Pojazd kosztował 225 tys. 062,94 zł, a jego dostawcą – wyłonionym na drodze przetargu - jest firma ITS z Siechniewic. Przypomnijmy, że MZK czeka jeszcze na drugiego, miejskiego minibusa - od firmy Magdalena Okuń z Pruszkowa.
Mikrobus i minibus
W listopadzie Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie wzbogacił się o nowy minibus Ford Transit, który przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych. Pojazd kosztował ponad 225 tys. zł i m.in. posiada tylną windę, co ułatwi codzienne życie osobom na wózkach inwalidzkich. Nowy Transit będzie on wykorzystywany do transportu dzieci niepełnosprawnych do szkół. Dostawcą Forda jest firma ITS z Siechniewic.
To nie ostatni autobus, który w tym roku wzmocni flotę MZK. Przypomnijmy, że w sierpniu krotoszyński zakład dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w powtórzonym przetargu na dostawę nowego autobusu klasy MINI z napędem spalinowym. Przewoźnik wybrał propozycję od firmy Magdalena Okuń z Pruszkowa, która zaczyna specjalizować się w miejskich minibusach (Mosina, Mława i Koleje Małopolskie). W ramach drugiego podejścia producent obniżył trochę cenę, a zamawiający podwyższył trochę budżet. I to wystarczyło.
Za pierwszym razem - 24 czerwca - MZK potrzymało tylko jedną ofertę od firmy Magdalena Okuń na sumę 644.520 PLN brutto / 524.000 PLN netto. Z kolei zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę 550.000 zł brutto. Kontrakt unieważniono.
Za drugim razem – 19 lipca – ponownie w Krotoszynie złożona została tylko jedna propozycja – ponownie od firmy Magdalena Okuń, ale z trochę inną ceną. Za najprawdopodobniej miejski minibus na bazie Mercedes-Benz Sprinter wykonawca zaoferował sumę 626.931 PLN brutto. Z kolei MZK informuje, że na sfinansowanie zamówienia przeznaczyło kwotę 580.000 zł brutto, czyli zabrakło ok. 46 tys. PLN brutto, ale oferta ta została przyjęta.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
KROTOSZYŃSKI MINIBUS
Autobus dla MZK Krotoszyn miał się charakteryzować się następującymi parametrami:
- długością nadwozia w przedziale od 7,3 do 7,8 m;
- pojemnością od 27 do 40 pasażerów, w tym minimum 16 na miejscach siedzących
- układem napędowym z silnikiem diesla spełniającym normę emisji spalin Euro 6 o mocy minimum 125 kW
- układem drzwi - dwuskrzydłowe, sterowane elektrycznie, otwierane na zewnątrz autobusu w układzie 2-0.
- niską podłogą w przedniej części plus rampa rozkładana mechanicznie w drzwiach dwuskrzydłowych, umożliwiającą wjazd wózka inwalidzkiego.
Wnętrze pojazdu miało być oświetlone w technologii LED, z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Informację pasażerską miały stanowić mają tablice elektroniczne zewnętrzne.