MZK Krotoszyn kupi nowego minibusa. Debiut Iveco-Dekstra?
Flota Miejskiego Zakładu Komunikacji w Krotoszynie powiększy się o kolejnego Iveco. Przewoźnik kupi jednen minibus Iveco-Dekstra. To debiut tych pojazdów w Polsce po zmianie marki.
Od początku grudnia krotoszyńskie MZK szukało dostawcy jednego małego autobusu. Przewoźnika interesował pojazd z nadwoziem o długości 8 – 9 m. Musi on pomieścić min. 27 pasażerów. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia.
Minibusy musi być napędzany silnikiem diesla. Jednostka musi spełniać normę Euro 6. Silnik ma być nie słabszy niż 130 kW i mieć 2,9 – 3 l pojemności skokowej. Będzie on zblokowany z mechaniczną sześciobiegową skrzynią biegów.
Autobusy musi być klimatyzowany za pomocą agregatów o mocy min. 12 kW. Przewoźnik wymaga, aby był on objęte min. dwuletnią gwarancją całopojazdową.
Na oferty MZK czekało do 11 grudnia. Przewoźnik na zakup jednego minibusa miał przygotowane nieco ponad 487 800 PLN netto. Jedyną ofertę przedstawił polski dealer autobusów Iveco, czyli firma ABP Bus&Coach ze Słupska. Jej propozycja opiewała na 479 500 PLN netto.
MZK przystało na taką propozycję i 18 grudnia podpisało umowę z słupską spółką. To oznacza debiut minibusów, już pod nową marką Iveco-Dekstra.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
I tutaj warto przypomnieć, że w 2017 r. czeska firma przejęła spółkę SKT Trade, która – m.in. na polski rynek – produkowała identyczne minibusy pod marką Stratos. Teraz cała produkcja została skupiona w Dolni Bucice pod nazwą Dekstra Bus. W portfolio znajdziemy trzy podstawowe modele – oczywiście na podwoziu Iveco Daily:
- międzymiastowy F30
- lokalny-niskowejściowy LE37
- miejski-niskopodłogowy LF38
To oznacza identyczną ofertę produkcyjną, jak w przypadku Stratosa. Bez udziwnień, proste konstrukcje z silnikami diesla albo CNG.
„