MZK Konin kupuje 6 hybryd: 4 MAXI + 2 MEGA
Ruszył kolejny z zaplanowanych na ten rok przetargów autobusowych w Koninie. Po elektrobusach przyszedł czas na hybrydy. Miejski Zakład Komunikacji chce znaleźć dostawcę sześciu takich autobusów w dwóch metrażach.
Unijny projekt
Przypomnijmy, że pod koniec marca umowę na transportowe dofinansowanie podpisali w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu prezydent Konina Piotr Korytkowski i skarbnik Irena Baranowska. W ramach unijnego projektu wielkopolskie miasto chce:
- kupić sześć nowych autobusów hybrydowych i tyle samo nowych autobusów elektrycznych
- postawić trzy ładowarki wolnostojące dla autobusów przebudować prawie 400 m ciągów pieszych na pieszo-rowerowe
- wybudować 9 punktów przesiadkowych typu bike&ride (przystanki ze stojakami dla rowerów)
- uruchomić aplikację do zarządzania flotą pojazdów oraz systemu informacyjnego tablic wraz z systemem dyspozytorskim (centrum obsługi wraz z osprzętem, oprogramowanie, 9 tablic informacyjnych elektronicznych do zamontowania na punktach przesiadkowych)
Po elektrobusach hybrydy
Bliskie finalizacji jest pierwsze z autobusowych zadań. MZK sprawdza obecnie ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę sześciu elektrycznych „dwunastek”. Mieści się ona w szacunkach przewoźnika, więc w zasadzie czekamy tylko na jej akceptację.
Dziś, 6 sierpnia z kolei wystartował kolejny z zapowiadanych przetargów. Konińska spółka szuka dostawcy sześciu nowych autobusów spalinowo-elektrycznych. MZK interesują pojazdu w dwóch klasach pojemnościowych. Pierwsze z nich to cztery hybrydy klasy MAXI z nadwoziami o długości 11 – 12 m. Całości dopełnią dwa spalinowo-elektryczne przegubowce długie na 17 – 18 m.
Szacunkowa wartość zamówienia to 2 448 292 EUR, czyli ok. 10,572 mln PLN netto. A to by dawało orientacyjną wycenę po uśrednieniu jednej hybrydy w wysokości ok. 1 762 000 PLN netto. Oczywiście przyjmując kurs z ostatnich dni.
Autobusy mają zostać dostarczone do Konina najpóźniej do końca maja 2020 r. Wszystkie mają być objęte przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czekając na SIWZ przechodzimy do warunków formalnych postępowania. Minimalny poziom zdolności finansowej oferenta MZK określiło na minimum 8 mln PLN. Warunek doświadczenia można spełnić w dwojaki sposób. Wystarczy wykazać spełnienie jednej z dwóćh możliwości:
- dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat w ramach jednej dostawy min. dwóch autobusów hybrydowych klasy MAXI
- dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat w ramach min. dwóch dostaw min. dwóch autobusów hybrydowych klasy MAXI
Termin składania ofert mija 10 września. MZK będzie je oceniać przy pomocy trzech kryteriów, podobnie z resztą jak przy elektrobusach. Cena ma 60% wagi. Do 10% można wywalczyć dzięki odpowiednio korzystnym dla MZK warunkom gwarancji. Pozostałe 30% to ocena techniczna.
Koniński przewoźnik testował w tym roku już trzy hybrydy. Jako pierwszy w Polsce miał okazję sprawdzić Mercedesa Citaro G C2 hybrid. Dodatkowo testował dwie spalinowo-elektryczne konstrukcje Solarisa- Urbino 18 w wersji brukselskiej oraz demonstracyjnego Urbino 12.
„