Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Konin kupuje 6 hybryd: 4 MAXI + 2 MEGA

infobus
06.08.2019 12:00

Ruszył kolejny z zaplanowanych na ten rok przetargów autobusowych w Koninie. Po elektrobusach przyszedł czas na hybrydy. Miejski Zakład Komunikacji chce znaleźć dostawcę sześciu takich autobusów w dwóch metrażach.

Unijny projekt
Przypomnijmy, że pod koniec marca umowę na transportowe dofinansowanie podpisali w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu prezydent Konina Piotr Korytkowski i skarbnik Irena Baranowska. W ramach unijnego projektu wielkopolskie miasto chce:

  • kupić sześć nowych autobusów hybrydowych i tyle samo nowych autobusów elektrycznych
  • postawić trzy ładowarki wolnostojące dla autobusów przebudować prawie 400 m ciągów pieszych na pieszo-rowerowe
  • wybudować 9 punktów przesiadkowych typu bike&ride (przystanki ze stojakami dla rowerów)
  • uruchomić aplikację do zarządzania flotą pojazdów oraz systemu informacyjnego tablic wraz z systemem dyspozytorskim (centrum obsługi wraz z osprzętem, oprogramowanie, 9 tablic informacyjnych elektronicznych do zamontowania na punktach przesiadkowych)
Koszt całego przedsięwzięcia to 31 245 985,85 zł, dofinansowanie z WRPO 2014-2020 wynosi 21 706 388,92 PLN. Brakująca kwota, niespełna 10 mln, to wkład własny miasta.

Po elektrobusach hybrydy
Bliskie finalizacji jest pierwsze z autobusowych zadań. MZK sprawdza obecnie ofertę Solarisa, którą otrzymało w przetargu na dostawę sześciu elektrycznych „dwunastek”. Mieści się ona w szacunkach przewoźnika, więc w zasadzie czekamy tylko na jej akceptację.

Dziś, 6 sierpnia z kolei wystartował kolejny z zapowiadanych przetargów. Konińska spółka szuka dostawcy sześciu nowych autobusów spalinowo-elektrycznych. MZK interesują pojazdu w dwóch klasach pojemnościowych. Pierwsze z nich to cztery hybrydy klasy MAXI z nadwoziami o długości 11 – 12 m. Całości dopełnią dwa spalinowo-elektryczne przegubowce długie na 17 – 18 m.

Szacunkowa wartość zamówienia to 2 448 292 EUR, czyli ok. 10,572 mln PLN netto. A to by dawało orientacyjną wycenę po uśrednieniu jednej hybrydy w wysokości ok. 1 762 000 PLN netto. Oczywiście przyjmując kurs z ostatnich dni.

Autobusy mają zostać dostarczone do Konina najpóźniej do końca maja 2020 r. Wszystkie mają być objęte przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Czekając na SIWZ przechodzimy do warunków formalnych postępowania. Minimalny poziom zdolności finansowej oferenta MZK określiło na minimum 8 mln PLN. Warunek doświadczenia można spełnić w dwojaki sposób. Wystarczy wykazać spełnienie jednej z dwóćh możliwości:

  • dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat w ramach jednej dostawy min. dwóch autobusów hybrydowych klasy MAXI
  • dostarczenie w ciągu ostatnich trzech lat w ramach min. dwóch dostaw min. dwóch autobusów hybrydowych klasy MAXI
Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 250 000 PLN.

Termin składania ofert mija 10 września. MZK będzie je oceniać przy pomocy trzech kryteriów, podobnie z resztą jak przy elektrobusach. Cena ma 60% wagi. Do 10% można wywalczyć dzięki odpowiednio korzystnym dla MZK warunkom gwarancji. Pozostałe 30% to ocena techniczna.

Koniński przewoźnik testował w tym roku już trzy hybrydy. Jako pierwszy w Polsce miał okazję sprawdzić Mercedesa Citaro G C2 hybrid. Dodatkowo testował dwie spalinowo-elektryczne konstrukcje Solarisa- Urbino 18 w wersji brukselskiej oraz demonstracyjnego Urbino 12.