Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Jelenia Góra w konkursie CUPT. Po autobusach MAXI teraz zamawia MIDI

infobus
18.11.2022 17:00

18 listopada Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na dostawę trzech autobusów elektrycznych z niezbędną infrastrukturą.

Równolegle czekamy na rozstrzygniecie największego zamówienia na elektrobusy na Dolnym Śląsku, czyli 20 e-busów dla MZK z dofinansowaniem z Zielonego Transportu Publicznego. Najnowszy kontrakt zostanie zrealizowany pod warunkiem otrzymania dofinansowania z unijnego konkursu CUPT. Razem oznacza największa na Dolnym Śląsku flotę 23 elektrobusów w jeleniogórskich barwach.

Dwa zadania

MZK Jelenie Góra podzieliło swój przetarg na dwa zadania:

  • zakup trzech fabrycznie nowych, elektrycznych autobusów miejskich niskopodłogowych, jednoczłonowych, ładowanych za pomocą złącza (plug-in);
  • dostawę dwóch dwustanowiskowych stacjonarnych stacji ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym o minimalnej mocy wyjściowej minimum 120 kW (2*60) - do montażu na terenie bazy MZK przy ul. Wolności 145.

Pojazdy mają zostać dostarczone do 30/11/2023. Na oferty MZK czeka do 21 grudnia. Następnie komisja przetargowa wybierze najkorzystniejsza ofertę bazując na trzech kryteriach:

  • Cena - 60%
  • Jakość (ocena techniczna) – 30%
  • Aspekty środowiskowe (ekologia) - 10%

Dodajmy, że postępowania ma uzyskać dofinansowanie w ramach konkursu CUPT, realizowanego z Programu Operacyjnego Infrastruktura Środowisko 2014-2020, Oś Priorytetowa XI – REACT – EU, Działanie 11.4 – Transport miejski.

fot. UM Jelenia Góra

Po MAXI – MIDI

Poszukiwane przez MZK Jelenie Góra parametry techniczne są następujące:

  • długość: min. 9.500 mm – max. 10.900 mm.
  • szerokość: min. 2.500 mm bez lusterek .
  • wysokość: nieprzekraczająca 3.400 mm z urządzeniem klimatyzacyjnym łączna liczba miejsc: co najmniej 70 (kryterium punktowane), w tym liczba miejsc siedzących pasażerskich co najmniej 25. W ramach miejsc siedzących wymaga się co najmniej 4 (kryterium punktowane) miejsc dostępnych z niskiej podłogi (bez podestów). Liczba miejsc na wózek inwalidzki/ wózek dziecięcy – min. 1.
  • niska podłoga na całej długości autobusu (kryterium punktowane) lub od przodu aż do drugich drzwi autobusu (bez progów poprzecznych tj. stopni w przejściach wewnątrz pojazdu).

Wymagane doświadczenie dla części I to, co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie min. 2 sztuk autobusów miejskich fabrycznie nowych, jednej marki, niskopodłogowych z napędem elektrycznym. Dla części II to, co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu co najmniej 1 sztuki stacjonarnej stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o mocy wyjściowej 120kW.

Pierwszy przetarg

W ramach pierwszego przetargu na elektrobusy dla Jeleniej Góry – z dofinansowaniem w ramach II edycji programu „Zielony Transport Publiczny”, miasto chce zakupić aż 20 elektrobusów 8 listopada Jeleni Góra otrzymała dwie oferty. Od:

  • Busnex Poland z Warszawy z autobusami Yutong E12 na sumę 54.095.400,00 PLN brutto;
  • MAN Truck & Bus Polska z autobusami MAN Lion`s City 12 E na sumę 71.536.800,00 PLN brutto.

Pierwsze elektryki dla Jeleniej Góry mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m. Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu wraz z osprzętem i wyposażeniem w skrajnie niekorzystnych warunkach w ruchu miejskim. Moc ciągła silnika elektrycznego synchronicznego (asynchronicznego) z magnesami trwałymi ma wynosić minimum 160 kW lub 120 kW przy dwóch silnikach zamontowanych w piastach dla pojedynczego silnika. Energia elektryczna może być magazynowana w: akumulatorach, superkondensatorach lub innych urządzeniach, będących wynikiem postępu technicznego o porównywalnych lub lepszych zdolnościach magazynowania energii w stosunku do akumulatorów lub superkondensatorów. Autobusy mają być ładowane za pomocą wyłącznie złącza plug-in z zewnętrznej stacji ładowania o mocy minimum 120 kW mogącej pracować zarówno w trybie pojedynczego lub dwustanowiskowego ładowania o mocy dostosowanej do potrzeb ładowania magazynów energii zastosowanych w autobusie w taki sposób, by można było naładować całkowicie rozładowane magazyny energii możliwie w jak najkrótszym czasie (wolne ładowanie).