MZK Jelenia Góra kupi kolejne używane autobusy
22 kwietnia Miejski Zakład Komunikacyjny w Jeleniej Górze ogłosił przetarg na zakup trzech używanych autobusów klasy MAXI, przeznaczonych do eksploatacji w regularnej komunikacji miejskiej.
Przypomnimy, że w zeszłym roku firma zakupiła dziewięć takich pojazdów - marki Scania.
Przedmiot zamówienia
MZK Jelenia Góra chce kupić trzy bezwypadkowe, sprawne technicznie pojazdy. Oferowane autobusy muszą być jednej marki i w jednym typie oraz w pełni dostosowane do przewozu osób niepełnosprawnych
Jak zapowiada przewoźnik - przed ostatecznym wyborem najkorzystniejszej oferty dokonane zostaną oględziny oferowanych autobusów celem sprawdzenia zgodności z opisem przedmiotu zamówienia. Zostanie również przeprowadzona jazda próbna w celu sprawdzenia prawidłowego działania podzespołów. Niezadowalający stan techniczny oferowanych autobusów będzie podstawą do odrzucenia oferty.
Zakup – podobnie jak nabyte w zeszłym roku Scanie – zrealizowany zostanie na podstawie umowy leasingowej, który będzie przedmiotem osobnego postępowania. Co ciekawe, MZK z góry informuje ile ma pieniędzy na pojazdy. To 442 695.52 EUR netto, czyli ok. 2.016.000 PLN netto, co daje kwotę na jeden autobus na poziomie 672.333 PLN netto.
To bardzo podobne ceny, jak podczas zeszłorocznych zakupów. Przypomnijmy, że w 2020 r. Scania Polska zaoferowała za dostawę siedmiu autobusów (w tym jeden w ramach prawa opcji) Scania Citywide LF cenę 5.963.286,00 PLN brutto (5.111.388,00 PLN – bez prawa opcji). Tym samym cena jednego autobusu wyniosła 851.898,00 PLN brutto / 692.600 PLN netto. Dodajmy, że ten zakup został sfinansowany za pomocą kredytu udzielonego przez PKO BP oraz leasingu od Millennium Leasing.
Na zakupione wówczas pojazdy Scania Polska udzieliła 12 miesięcznej gwarancji i jak informował przedstawiciel szwedzkiego producenta, na placu zostało jeszcze kilka takich autobusów. Widocznie „ex Warbusowe” pojazdy tak dobrze sprawdziły się na jeleniogórskich ulicach, że teraz przewoźnik celuje w kolejne takie egzemplarze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Terminy i formalności
Termin dostawy wyznaczono na koniec września 2021 r.
Zamawiający, wymaga, aby oferenci wykazali się środkami finansowymi w wysokości nie mniejszej niż 500 000,00 PLN oraz polisą OC na wartość co najmniej 500.000,00 zł. Plus wadium w wysokości 23 000,00 PLN.
W zakresie doświadczenia zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich trzech lat wykonał co najmniej dwa zamówienia polegających na dostawie co najmniej dwóch używanych autobusów niskopodłogowych.
O tym kto podejdzie do tego zamówienia przekonamy się najszybciej 24 maja, kiedy zaplanowano składanie ofert.