MZK Gorzów rusza na elektryczne zakupy: 8 x MAXI
22 grudnia Miasto Gorzów Wielkopolski wraz z Miejskim Zakładem Komunikacji w Gorzowie Wlkp. ogłosiło przetarg na dostawę nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.
Najnowszy zakup to efekt zakwalifikowania się gorzowskiego projektu do „elektrycznej trzynastki”, czyli 13. najlepszych projektów liniowych zakładających wykorzystanie ebusów, które otrzymały dofinansowanie z CUPT w ramach POIiŚ. – o czym pisaliśmy TUTAJ.
Cała inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania umowy. Dodajmy, że równolegle w lubuskim mieście trwa powtórzony przetarg na leasing 6. autobusów hybrydowych - o którym pisaliśmy TUTAJ. Niezły ruch...
Przedmiot zamówienia
Gorzów chce kupić osiem nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania plus wykonanie robót budowlanych związanych z budową niezbędnej infrastruktury ładowania wraz z przebudową pętli autobusowej przy ul. Marcinkowskiego.
Do tego dochodzi zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych z ładowarkami o mocy 400 kW dla autobusów elektrycznych na trzech pętlach autobusowych, zlokalizowanych przy ulicach Karola Marcinkowskiego, Jana Dekerta oraz Śląskiej, w tym zaprojektowanie i wykonanie dla stacji niezbędnych przyłączy energetycznych wraz z montażem kontenerowych stacji transformatorowych.
I na koniec zaprojektowanie i wybudowanie czterech stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Spółka z o.o.
Razem daje to sumę 8 szt. autobusów elektrycznych, 3 szt. szybkich ładowarek i 4 szt. wolnych ładowarek.
Oferty Gorzów ocenie na podstawie czterech kryteriów.
To:
Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 20 %
Termin realizacji zamówienia / Waga: 10 %
Zużycie jednostkowe energii elektrycznej / Waga: 10 %
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Cena - Waga: 60 %
Formalne wymagania
Wykonawca musi wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 5 000 000,00 PLN . Z kolei w zakresie doświadczenia autobusowego należy przedstawić co najmniej jedną dostawę obejmującą co najmniej 4 autobusy miejskie niskopodłogowe o napędzie elektrycznym. A w zakresie ładowarek - co najmniej jedną budowę lub przebudowę linii kablowej średniego napięcia o mocy co najmniej 15 kV oraz montaż trafostacji o mocy co najmniej 250kW plus w okresie ostatnich trzech lat co najmniej dwie dostawy ładowarek: każda obejmująca co najmniej dwie ładowarki o mocy nie mniejszej niż 120 kW do autobusów elektrycznych, łączące się z ładowanym autobusem za pomocą złącza pantografowego.
Do tego dochodzi wykaz osób zdolnych do wykonania tego zamówienia.
O tym, kto dysponuje tak szerokim doświadczeniem autobusowo-infrastrukturalno-budowlanym dowiem się najszybciej 22 stycznia, kiedy wyznaczono termin składnia ofert.
Gorzowski projekt
Lubskie miasto otrzymało z CUPT niemal 21 mln zł dofinansowania, a całkowity koszt inwestycji to nieco ponad 30 mln złotych. Autobusy elektryczne zastąpią część taboru pojazdów autobusowych napędzanych olejem napędowym. Są to linie autobusowe:
nr 124 – 4 autobusy elektryczne z 6 obsługujących tę linię,
125 – 3 autobusy elektryczne (wymiana całego taboru)
oraz 126 – 1 autobus elektryczny z 6 obsługujących tę linię.
Pozostałe autobusy na liniach będą pojazdami spełniającymi normę emisji Euro 6.