Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Gorzów rusza na elektryczne zakupy: 8 x MAXI

infobus
22.12.2020 09:42

22 grudnia Miasto Gorzów Wielkopolski wraz z Miejskim Zakładem Komunikacji w Gorzowie Wlkp. ogłosiło przetarg na dostawę nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania.

Najnowszy zakup to efekt zakwalifikowania się gorzowskiego projektu do „elektrycznej trzynastki”, czyli 13. najlepszych projektów liniowych zakładających wykorzystanie ebusów, które otrzymały dofinansowanie z CUPT w ramach POIiŚ. – o czym pisaliśmy TUTAJ.

Cała inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 16 miesięcy od momentu podpisania umowy. Dodajmy, że równolegle w lubuskim mieście trwa powtórzony przetarg na leasing 6. autobusów hybrydowych - o którym pisaliśmy TUTAJ. Niezły ruch...

Przedmiot zamówienia

Gorzów chce kupić osiem nowych autobusów elektrycznych wraz z niezbędną infrastrukturą ładowania plus wykonanie robót budowlanych związanych z budową niezbędnej infrastruktury ładowania wraz z przebudową pętli autobusowej przy ul. Marcinkowskiego.

Do tego dochodzi zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych z ładowarkami o mocy 400 kW dla autobusów elektrycznych na trzech pętlach autobusowych, zlokalizowanych przy ulicach Karola Marcinkowskiego, Jana Dekerta oraz Śląskiej, w tym zaprojektowanie i wykonanie dla stacji niezbędnych przyłączy energetycznych wraz z montażem kontenerowych stacji transformatorowych.

I na koniec zaprojektowanie i wybudowanie czterech stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych na terenie zajezdni Miejskiego Zakładu Komunikacji w Gorzowie Wielkopolskim Spółka z o.o.

Razem daje to sumę 8 szt. autobusów elektrycznych, 3 szt. szybkich ładowarek i 4 szt. wolnych ładowarek.

Oferty Gorzów ocenie na podstawie czterech kryteriów.

To:

Właściwości techniczno-eksploatacyjne / Waga: 20 %

Termin realizacji zamówienia / Waga: 10 %

Zużycie jednostkowe energii elektrycznej / Waga: 10 %

Cena - Waga: 60 %

Formalne wymagania

Wykonawca musi wykazać się środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości co najmniej 5 000 000,00 PLN . Z kolei w zakresie doświadczenia autobusowego należy przedstawić co najmniej jedną dostawę obejmującą co najmniej 4 autobusy miejskie niskopodłogowe o napędzie elektrycznym. A w zakresie ładowarek - co najmniej jedną budowę lub przebudowę linii kablowej średniego napięcia o mocy co najmniej 15 kV oraz montaż trafostacji o mocy co najmniej 250kW plus w okresie ostatnich trzech lat co najmniej dwie dostawy ładowarek: każda obejmująca co najmniej dwie ładowarki o mocy nie mniejszej niż 120 kW do autobusów elektrycznych, łączące się z ładowanym autobusem za pomocą złącza pantografowego.  

Do tego dochodzi wykaz osób zdolnych do wykonania tego zamówienia.

O tym, kto dysponuje tak szerokim doświadczeniem autobusowo-infrastrukturalno-budowlanym dowiem się najszybciej 22 stycznia, kiedy wyznaczono termin składnia ofert.

Gorzowski projekt

Lubskie miasto otrzymało z CUPT niemal 21 mln zł dofinansowania, a całkowity koszt inwestycji to nieco ponad 30 mln złotych. Autobusy elektryczne zastąpią część taboru pojazdów autobusowych napędzanych olejem napędowym. Są to linie autobusowe:

nr 124 – 4 autobusy elektryczne z 6 obsługujących tę linię,

125 – 3 autobusy elektryczne (wymiana całego taboru)

 oraz 126 – 1 autobus elektryczny z 6 obsługujących tę linię.

Pozostałe autobusy na liniach będą pojazdami spełniającymi normę emisji Euro 6.