MZK Chojnice dalej za autobusami z 'drugiej ręki’. 7 x maxi
9 września Miejski Zakład Komunikacji z Chojnic ogłosił przetarg na dostawęsiedmiu używanych autobusów klasy maxi. Kształt wymagań wskazuje, że spółkawytypowała już pewne grono pojazdów, na które patrzy przychylnym okiem.
Pojazdy, w które celuje MZK mają być całkowicieniskopodłogowe i muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2007 roku. Każdy znich ma mieć przebieg nie większy niż 600 tys. km. Muszą posiadać nadwozia o długościmaksymalnie 12, szerokości 2,5 m i wysokości 3 m. Umożliwią podróż minimum 90pasażerom, w tym nie mniej niż 38 na stałych miejscach siedzących. Wejście napokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.
Zespół napędowy będzie się składał z silnika wysokoprężnego spełniającegoprzynajmniej normę EURO5 oraz automatycznej skrzyni biegów. MZK zalecazaoferowanie pojazdów z przekładniami firm Voith lub ZF. Jednostka napędowa mamieć moc przynajmniej 200 kW orazpojemność skokową do 8 l.
Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być zapewniona przezminimum sześć okien bocznych (nie licząc przesuwnego okna w kabinie kierowcy)oraz wywietrzniki dachowe. Za informację pasażerską będą odpowiadały trzyzewnętrzne wyświetlacze. Spółka nie precyzuje w jakiej technologii mają byćwykonane.
Na oferty przewoźnika czeka do 26 września. MZK oceni jeprzy pomocy dwóch kryteriów. Dominuje cena, która ma 95% wagi. 5% przeznaczonyna ocenę emisji dwutlenku węgla oraz użycie energii. Dostawa musi zostaćzrealizowana w ciągu 21 dni od podpisania umowy, jednak nie później niż do 30października.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki sfinalizowaniu tego zamówienia ten rok chojnickiprzewoźnik zakończy pozyskanie łącznie dziesięciu autobusów. Na początku kwietniaMZK wprowadziło do ruchu używanego Neoplana N4409, który został wyprodukowany w2004 roku. Natomiast pod koniec maja flotę spółki zasiliły dwa siedmioletnie IvecoRapido 65C18. Na co zatem padnie tymrazem wybór przewoźnika?
„