MZK Bydgoszcz z umową do 2022 r.
30 stycznia Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy podpisały długoterminową umowa z miastem na obsługę miejskich linii. To oznacza m.in. odnowę flotę i pojawienie się kolejnych nowych autobusów nad Brdą. ??To nam otwiera zupełnie nowe możliwości rozwoju. Umowa jest dla nas korzystna, a przede wszystkim długoterminowa. Dzięki temu, że mamy pewność zamówienia, możemy inwestować ?powiedział ?Gazecie Wyborczej Bydgoszcz?Andrzej Wadyński, wiceprezes MZK. – Dlatego kupujemy nowe klimatyzowane autobusy z W-Fi, a na kasację pójdą najstarsze wozy, które przejechały już nawet 1,3 mln kilometrów. Ich utrzymanie kosztuje nas coraz więcej.? Wstępne plany zakładają zakup 52 pojazdów, z czego pierwszych 11 szt. przyjedzie już w styczniu. To egzemplarze Solaris Urbino 12, które MZK zamówiło na początku 2014 r, kiedy przegrało przetarg na obsługę trzech miejskich tras z KDD-Trans. Wszystkie mają być w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane i wyposażone w Wi-Fi oraz w najnowszy system informacji przystankowej. Ich zakup jeszcze bardziej obniży średnią wieku bydgoskiej floty, która i tak w zeszłym roku otrzymała potężny zastrzyk inwestycyjny. W 2013 r. do Bydgoszczy przyjechało łącznie aż 40 nowych autobusów, w tym 33 szt. Solbus SM 12 i SM 18 w barwach KDD-Trans oraz 7 szt. Solaris Urbino 18 w barwach MZK Bydgoszcz. A to jeszcze nie koniec wzmocnień ?Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w tym roku ogłosi przetarg na obsługę linii nr 51, 58 i 73, co oznacza kolejne zakupy taborowe. Wszystko to przybliża Bydgoszcz do jasno określonego celu – w 2017 r. średnia wieku miejskich autobusów ma nie przekraczać pięciu lat. W tym roku bydgoski ZDMiKP dzięki wyższemu dofinansowaniu z miejskiego budżetu i spadającym cenom paliw ?planuje także liczne zmiany w samej strukturze taborowej. W styczniu Zarząd zwiększy przepustowość najbardziej obciążonej linii nr 83, gdzie podczas komunikacyjnych szczytów pojawi się więcej autobusów. Wzmocniona zostanie także trasa nr 94 do Żołędowa, a linia nr 54 pojedzie do Smukały. Jednak najwięcej zmian komunikacyjnych w Bydgoszczy nastąpi wraz z nadejściem wiosny.