MZK Bydgoszcz wybiera autobusy Mercedesa. Solaris przegrywa o 11 pkt
7 października Miejski Zakład Komunikacyjny w Bydgoszczy poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetarg na dostawę 12 sztuk autobusów przegubowych.
Przypomnijmy, że bydgoski SWZ był bardzo liberalny, podobnie jak kryteria oceny ofert. Skorzystała na tym spółka EvoBus Polska, który tym samym po trzech latach od ostatniego zwycięstwa wraca do miasta Brdą.
DWIE OFERTY
Przypomnijmy, że w przetargu złożone zostały następujące oferty:
- SOLARIS Bus & Coach z ceną 21.485.025,00 PLN brutto za 12 szt. Urbino 18, co daje jednostawkową cenę pojazdu na poziomie 1.790.418 PLN brutto;
- EvoBus Polska Sp. z o.o. z ceną 18.442.138,65 PLN brutto za 12 szt. Conecto G, co daje jednostawkową cenę pojazdu na poziomie 1.536.844 PLN brutto
Kwota jaką zamawiający przeznaczył na realizacje zamówienia to 21 248 782,59 zł, czyli obie oferty zmieściły się w budżecie.
Następnie komisja MZK Bydgoszcz oceniła oferty z uwzględnieniem trzech kryteriów: ceny (82%), materiału lub technologii wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia autobusów (15%), liczby miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi (3%). Wśród kryteriów pozacenowych zamawiający premiował następujące rozwiązania:
- materiał lub technologia wykonaniakonstrukcji nadwozia i poszycia ze stali nierdzewnej, aluminium lub ze stali o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii w zamkniętym cyklu technologicznym dla całego zamówienia autobusów – 15 pkt,
- powyżej 16 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 3 pkt.
Niespodzianek nie było i przy tak niskiej cenie EvoBus wypunktował Solarisa 100 do 88,39 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Na podstawie oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz kryterium oceny ofert ustalono, że oferta złożona przez wykonawcę EvoBus Polska Sp. z o.o. odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w SWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane w specyfikacji kryteria wyboru uzyskując w ocenie łącznie 100 pkt. – informuje MZK.
BYDGOSKIE AUTOBUSY
MZK chce kupić 12 autobusów klasy MEGA o długości od 17,9 do 18,2 m, mogących przewieźć minimum 135 pasażerów. Pojazdy mają posiadać niską podłogę na całej długości autobusu, bez stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu (z wyjątkiem stopni umożliwiających zajęcie miejsca w ostatnim rzędzie siedzeń autobusu) oraz bez stopni we wszystkich drzwiach autobusu. Wymiana pasażerów ma się odbywać przez czworo drzwi dwuskrzydłowych o szerokości nie mniejszej niż 1200 mm, otwieranych do wewnątrz. Pojazdy będą napędzane silnikiem spełniającym normę emisji spalin EURO 6, o mocy minimum 250 kW.
Stanowisko pracy kierowcy to wydzielona kabina w pełni zabudowana na pełnej szerokości autobusu oddzielająca pierwsze skrzydło pierwszych drzwi od przestrzeni pasażerskiej wyposażona w okienko do sprzedaży biletów z półką na pieniądze. Wyjście kierowcy z kabiny musi być zapewnione zarówno od strony przestrzeni pasażerskiej, jak też przez pierwsze skrzydło pierwszych drzwi. W kabinie znajdzie się m.in. fotel, gniazdo USB, uchwyt do mocowania rozkładu, uchwyt (podstawka) umożliwiająca bezpieczne (bez zagrożenia dla urządzeń sterujących) postawienie lub zawieszenie typowego kubka o pojemności ok. 0,5l, a także radioodbiornik samochodowy.
Pasażerowie pojadą na siedzeniach odpornych na ścieranie i zabrudzenia. Szkielety siedzeń mają być wykonane z tworzywa sztucznego, wyklejone wykładziną tapicerowaną nie palną z możliwością demontażu i montażu. Zewnętrzny system informacji pasażerskiej to tablice wykonane w technologii LED w kolorze żółto-pomarańczowym. Z kolei wewnątrz znajdzie się tablica umieszczona za kabiną kierowcy oraz za obrotnicą. Funkcję tablicy powinien pełnić wyświetlacz elektroniczny, zbudowany na bazie czerwonych diod dwurzędowych. Dodatkowo autobusy powinny być wyposażone w komplet tablic zawierających wykaz przystanków w formie tzw. „koralików”, umieszczonych wewnątrz pojazdu po prawej lub lewej stronie.