Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Bydgoszcz na corocznych zakupach. 1+10

infobus
18.05.2016 08:51

MiejskieZakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły dziś przetarg na dostawę 11 nowychautobusów. W tej puli znajdzie się jeden pojazd klasy mega, natomiast reszta totyp maxi. Dostawy autobusów spółkapodzieliła na dwie transze. Wszystkie mają zostać wyprodukowane w 2017 r.

Całkowicieniskopodłogowy przegubowy „rodzynek” ma mieć nadwozie o długości 17,9- 18,1 m, szerokość do 2,55 m oraz wysokość do 3,25 m. Powinien umożliwiaćpodróż przynajmniej 135 pasażerom, w tym nie mniej niż 40 na miejscachsiedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem wejściom w układzie2-2-2-2.

Autobus mabyć napędzany silnikiem spełniającym normę Euro6. Jednostka ma miećprzynajmniej 250 kW mocy, maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1500 Nmoraz pojemność skokową 10 – 12 l. Będzie zblokowana z automatyczną skrzyniąbiegów, wobec której MZK nie ma konkretnych wymagań.

Przestrzeńpasażerska ma być klimatyzowana dwoma urządzeniami o mocy minimum 40 kW. Natakie udogodnienie będzie mógł liczyć kierowca, który będzie miał do dyspozycjiniezależną klimatyzację swojego stanowiska pracy. Wentylacja naturalna ma byćzapewniona przez minimum 10 okien uchylnych oraz przynajmniej dwa wywietrznikidachowe.

W przypadku10 autobusów klasy maxi bydgoskie MZK naturalnie skorygowało pewne wymagania.Te pojazdy mają mieć nadwozia o długości 11,9 – 12,1 m, szerokość i wysokośćtakże odpowiednio do 2,55 m i 3,25 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 90pasażerom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. Wejście na pokład autobusuma być zapewnione przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Jednostkanapędowa ma spełniać normę Euro6. Musi mieć moc nie mniejszą niż 200 kW,pojemność skokową 7 – 11 l oraz maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż1200 Nm. Standardowo będzie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów.

Przestrzeńpasażerska będzie chłodzona dzięki klimatyzacji o mocy nie mniejszej niż 30 kW.I w tym przypadku kierowca będzie miał do dyspozycji niezależne urządzenie przeznaczonetylko dla kabiny. Wentylacja naturalna ma być możliwa dzięki dwóm wywietrznikomdachowym oraz sześciu uchylnym oknom.

Wszystkieautobusy będą monitorowane oraz wyposażony w kompletny system informacjipasażerskiej. Będzie się on składa z zewnętrznych wyświetlaczy diodowych owysokiej rozdzielczości (pięć w pojazdach typu maxi, sześć w przegubowcu), wewnętrznychLED (jedna w solówkach, dwie w przegubowcu) oraz głosowych zapowiedziprzystanków. Autobusy mają być przystosowane do montażu biletomatów. Niezabraknie także gniazdek USB dla pasażerów.

Króciutko owarunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnegooferenta to 10 mln zł. Warunek doświadczenia to wykazanie w ciągu ostatnichtrzech lat dostaw minimum 10 autobusów klasy mega oraz takiej samej liczby typumaxi, które miałyby zostać zaproponowane MZK. Oferty należy zabezpieczyćwadium, które wynosi 280 tys zł.

Propozycje,które otrzyma bydgoska spółka będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cenato 83% punktów. 15% można uzyskać za zaoferowanie autobusów, których poszycia iszkielety zostały wykonane z aluminium, stali nierdzewnej lub stalizabezpieczonej dodatkowo metodą KTL. Łącznie 2% można uzyskać za zaproponowanieminimum dziewięciu miejsc dostępnych z niskiej podłogi w solówce oraz od 16 wprzegubowcu.

Wstępnytermin składania ofert wyznaczono na 24 czerwca. Następnie MZK dało sobiemaksymalnie 60 dni na dokonanie wyboru dostawcy. Czy można się spodziewaćniespodzianek? Raczej nie.