MZK Bielsko-Biała na MEGA zakupach. Cztery diesle
21 kwietnia pojawił się przetarg Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej na zakup autobusów o napędzie spalinowym typu MEGA.
Nowe pojazdy mają dotrzeć do bazy MZK za pięciu miesięcy od podpisania umowy, a całe zamówienie realizowane jest z własnych środków przewoźnika. Szacunkowa wartość zamówienia to 6 mln PLN netto. Łatwo więc policzyć, że koszt pozyskania jednego przegubowca przewoźnik przyjmuje na poziomie 1,2 mln PLN netto. O miejskim dofinansowaniu na ten cel pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ
MEGA Czwórka
Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych, niskopodłogowych, niskoemisyjnych autobusów miejskich dla Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego w Bielsku-Białej. Zakres dostawy obejmuje dostarczenie czterech sztuk autobusów klasy MEGA (przegubowych) wraz z wyposażeniem dodatkowym oraz dostarczenie dokumentacji i niezbędnego oprogramowania na warunkach określonych w SWZ.
Na celowniku bielskiego MZK są przegubowce z nadwoziami o długości 17,5 - 18,75 m. Każdy ma zabrać na pokład min. 140 pasażerów, w tym min. 38 na miejscach siedzących. Dostęp do w pełni niskopodłogowych pojazdów ma być zapewniony przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm. Drugie i trzecie drzwi będą odskokowo-przesuwne, natomiast pozostałe będą się otwierać do środka.
Każdy autobus ma być napędzany silnikiem diesla Euro 6. Jednostki o mocy min. 230 kW mają mieć pojemność skokową 9 – 12 l. Zostaną zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Ponadto pojazdy mają być klimatyzowane, posiadać systemy antywirusowe, GPS oraz kompletny system informacji pasażerskiej.
Ponadto zamawiający wymaga, aby oferowane autobusy:
- nie były pojazdami prototypowymi, tzn. aby były produkowane seryjnie;
- nie były pojazdami powystawowymi lub/i poleasingowymi;
- były tej samej marki i tego samego typu oraz wyprodukowane w 2021 roku;
- były identyczne w danej marce i typie pod względem konstrukcyjnym, kompletacji i wyposażenia z unifikacją układu napędowego;
- zamawiający wymaga, aby w tym zamówieniu Wykonawca zastosował udział produktów przekraczających 50 %, pochodzących z państw członkowskich Unii Europejskiej, państw, z którymi Unia Europejska zawarła umowy o równym traktowaniu przedsiębiorców, lub państw, wobec których na mocy decyzji Rady stosuje się przepisy dyrektywy 2014/25/UE.
- wykonawca musi dostarczyć na własny koszt (nieodpłatnie) zestaw przyrządów diagnostycznych wraz z instrukcjami i oprogramowaniem aktualizowanym na bieżąco w okresie co najmniej 10 lat w języku polskim umożliwiający wykonywanie kalibracji, ustalenie błędów i awarii w instalacji pojazdu oraz narzędzia specjalistyczne umożliwiające udzielenie Zamawiającemu autoryzacji wewnętrznej w zakresie, co najmniej wykonywania obsług technicznych oraz napraw bieżących w technologii wymiany uszkodzonych zespołów i podzespołów oraz częściowej naprawy zespołów i podzespołów z wymianą części.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Formalności i terminy
Termin dostawy określono na pięć miesięcy od podpisania umowy.
Czekając na omówienie SIWZ do warunków formalnych postępowania. Minimalny poziom zdolności finansowej oferenta MZK określiło na minimum 5,6 mln PLN. Na taką samą sumę musi on wykazać także posiadanie ubezpieczenia. Warunek doświadczenia w Bielsku-Białej uznają za spełniony jeżeli uczestnik przetargu wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał dostawę obejmującą minimum trzy fabrycznie nowe autobusy przegubowe z silnikami diesla Euro 6 w wariancie oferowanym MZK. Oferty należy zabezpieczyć wadium w wysokości 168 000 PLN.
O wyborze najlepszej oferty decydują trzy kryteria. Są to:
- Kryterium jakości - Nazwa: Ocena rozwiązań technicznych / Waga: 20%
- Kryterium jakości - Nazwa: Warunki gwarancji / Waga: 20%
- Cena - Waga: 60%
Termin składania ofert mija 26 maja.
Przegubowce to nie jedyny zakup nowych autobusów przez bielskie MZK. Przewoźnik prowadzi również przetarg na dostawę pięciu spalinowych autobusów klasy MAXI. O tym zamówieniu piszemy TUTAJ.