MZK Biała Podlaska na kolejnych zakupach. Jeden autobus klasy MAXI
17 marca Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej ogłosił przetarg na zakup jednego autobus komunikacji miejskiej z własnych środków.
Przypomnijmy, że w marcu br. firma odebrała pierwszy autobus z napędem hybrydowym – Solaris Urbino 12 w wersji mild hybrid, a w zeszłym roku flotę MZK wzmocniły dwa Solarisy Urbino 10 i były to pierwsze pojazdy z logo "jamnika" w bialskopodlaskiej flocie. Czy będzie następny? Zobaczymy.
klasa MAXI
Poszukiwany przez MZK pojazd powinien charakteryzować się następującymi parametrami:
- Rok produkcji: 2024 r.
- Długość : 11800-12100 mm;
- Szerokość: nie mniej niż 2500 mm i nie więcej jak 2550 m;
- Wysokość: Nie wyższy niż 3100 mm wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym;
- Pojemność pasażerska: Nie mniej niż 85 miejsc, w tym liczba miejsc siedzących - min. 28, preferowanych jest 10 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi;
- Układ drzwi: 2-2-2 o szerokości min. 1200 mm. Dopuszcza się układ 1-2-2, z zastrzeżeniem że szerokość drzwi I nie może być mniejsza jak 750 mm.
- Silnik: wysokoprężny, moc minimalna – 180 kW, maksymalna – 220 kW; pojemność silnika w przedziale 6600-8000 cm3; maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy jak 1070 Nm. Autoryzowany serwis producenta silnika, jak i całego pojazdu dostępny na terenie Polski w odległości nie większej jak 200 km od siedziby zamawiającego;
- Skrzynia biegów: automatyczna sześciobiegowa (preferowana) ze zintegrowanym retarderem
- Gwarancja producenta: 24 miesiące.
Biała Podlaska czeka na oferty do 5 kwietnia, a następnie oceni złożone propozycje według trzech kryteriów:
- Cena oferty - 60%
- Ocena rozwiązań technicznych - 30%
- Warunki gwarancji - 10%
Termin dostawy autobusu jest bardzo odległy i jest to data 28.02.2024 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
TRZECI SOLARIS
Najnowsze zakupy MZK Biała Podlaska to trzy autobusy od spółki Solaris Bus & Coach, w tym dwa Urbino 10,5 i jeden Urbino 12 mild hybrid. Ten ostatni niskopodłogowy, 12-metrowy autobus kosztował Zakład 1.461.240 PLN brutto, a spółka miejska zakupiła go ze środków własnych. Jak powiedział prezydent miasta, Michał Litwiniuk:
-„Transport w Białej Podlaskiej jest coraz bardziej przyjazny środowisku i komfortowy dla pasażerów. W tej kadencji tabor zyskał już 8 nowych pojazdów, w tym 5 marki Scania zakupionych dzięki środkom Unii Europejskiej. W zeszłym roku oficjalnie przekazaliśmy MZK dwa nowe autobusy marki Solaris klasy MIDI – teraz kolejny z systemem „mild hybrid”. Konsekwentnie podnosimy komfort pasażerów komunikacji miejskiej i dbamy o środowisko” – podkreślił prezydent miasta.
Nowe pojazdy wyposażone są m.in. w nowatorski system zakupu biletu za przejazd za pomocą karty bankomatowej, co eliminuje konieczność drukowania biletu. System bezpieczeństwa uniemożliwia ingerencję w dane zapisane na karcie. Do tego mamy bramkę do liczenia potoku pasażerów. Obecnie tabor MZK tworzy 36 pojazdów o niskiej podłodze.
Dzięki zeszłorocznym zakupom, z eksploatacji wycofano cztery wysłużone Jelcze - ostatnie wysokopodłogowe pojazdy we flocie podlaskiego przewoźnika. Dodajmy, że w przyszłości podlaska firma chce także wnioskować do programów unijnych o dofinansowaniu zakupu 12 pojazdów elektrycznych.