MZK Biała Podlaska na kolejnych zakupach autobusów: Dwa diesle klasy MAXI
19 lipca Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej ogłosił przetarg na dostawę dwóch fabrycznie nowych, niskoemisyjnych autobusów miejskich.
W ostatnim czasie firma zakupiła cztery nowe pojazdy od spólki Solaris Bus & Coach, w tym dwa Urbino 10,5 , jeden Urbino 12 mild hybrid i jeden Urbino 12, który został zamówiony w kwietniu br. Teraz firma chce wzmocnić swoją flotę o dwa kolejne autobusy z napędem konwencjonalnym klasy MAXI. Zamówienie realizowane jest ze środków własnych przewoźnika.
Dwa diesle
Przedmiotem najnowszego zamówienia MZK Biała Podlaska jest zakup dwóch autobusów (rok produkcji 2024) niskopodłogowych, o długości 11 800 - 12 100 mm, pojemności min 80 pasażerów z napędem spalinowym z normą emisji spalin Euro 6.
Termin realizacji zamówienia to 7 m-cy. Na oferty MZK czeka do 3 sierpnia, a następnie oceni je przez pryzmat trzech kryteriów:
- Cena oferty max. 100 60%
- Ocena rozwiązań technicznych max. 100 30%
- Warunki gwarancji max. 100 10%
W zakresie doświadczenia, zamawiający wymaga realizacji dostawy fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami diesla spełniającymi normę czystości spalin Euro 6, w łącznej ilości minimum: 2 szt. autobusów - w okresie 3 lat.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
OstatniE zakupy
W ostatnim czasie firma zakupiła cztery nowe pojazdy od Solaris Bus & Coach, w tym dwa Urbino 10,5, jeden Urbino 12 mild hybrid i jeden Urbino 12, który został zamówiony w kwietniu br. Te dwa ostatnie pojazdy kosztowały MZK odpowiednio 1.461.240 PLN brutto i 1.490.000 PLN brutto. Oba autobusy firma zakupiła ze środków własnych. Jak powiedział prezydent miasta, Michał Litwiniuk:
-„Transport w Białej Podlaskiej jest coraz bardziej przyjazny środowisku i komfortowy dla pasażerów. W tej kadencji tabor zyskał już 8 nowych pojazdów, w tym 5 marki Scania zakupionych dzięki środkom Unii Europejskiej. W zeszłym roku oficjalnie przekazaliśmy MZK dwa nowe autobusy marki Solaris klasy MIDI – teraz kolejny z systemem „mild hybrid”. Konsekwentnie podnosimy komfort pasażerów komunikacji miejskiej i dbamy o środowisko” – podkreślił prezydent miasta.
Nowe pojazdy wyposażone są m.in. w system zakupu biletu za przejazd za pomocą karty bankomatowej, co eliminuje konieczność drukowania biletu. System bezpieczeństwa uniemożliwia ingerencję w dane zapisane na karcie. Do tego mamy bramkę do liczenia potoku pasażerów. Obecnie tabor MZK tworzy 36 pojazdów o niskiej podłodze. Dzięki zeszłorocznym zakupom, z eksploatacji wycofano cztery wysłużone Jelcze - ostatnie wysokopodłogowe pojazdy we flocie podlaskiego przewoźnika.
Dodajmy, że w przyszłości podlaska firma planuje zakup do 12 pojazdów elektrycznych. Z dofinansowaniem z programów unijnych.