MZK Bełchatów po hybrydowych testach
Do niedzieli, 19 listopada, spółka MZK Bełchatów testowała demonstracyjnyautobus hybrydowy Solaris Urbino 12 Hybrid. To kolejna zapowiedź nadchodzącychzakupów z unijnym wsparciem.
Pojazd jeździł w Bełchatowie na różnych liniach. Co warto podkreślić,kolejka miast zainteresowanych testowaniem niskoemisyjnych Solarisów jest nas tyle długa, że Bełchatów na swoją kolej musiałzaczekać dobrych kilka miesięcy.
-„Nowoczesny Solaris przyjechał do nas z Płocka w piątek, 10listopada. Popołudniu już kursował po bełchatowskich ulicach – mówi RenataRutkowska, prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Bełchatowie. Spółcezależało, aby samochód przyjechał na testy, bowiem wspólnie z miastem planujekupić sześć ekologicznych pojazdów. – Tego typu autobusy posiadają dużoinnowacyjnych rozwiązań. Chcieliśmy sprawdzić, jak się one sprawdzają wcodziennym użyciu – dodaje prezes Rutkowska.
Jak informuje przewoźnik, testowany pojazd spełniał najwyższenormy emisji spalin, miał podwójny układ napędowy, zautomatyzowaną sześciobiegowąskrzynię i oświetlenie typu LED. Do tego podświetlane progi, fotokomórki wdrzwiach, które uniemożliwiają przytrzaśnięcie drzwiami i automatyczniewysuwany podest ułatwiający wjazd wózkom. Hybrydą Solarisa mogło podróżowaćponad 90 osób – ma 25 miejsc siedzących, 67 stojących i dwa – a nie jakzazwyczaj jedno, miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.Były też dwa porty usb, co za tym idzie podczas jazdy pasażerowie mogąpodładować swój telefon czy inny sprzęt elektroniczny.
6 unijnych autobusów
Wymianę części floty bełchatowskiego MZK na bardziejekologiczną zakłada m.in. Program Gospodarki Niskoemisyjnej. Miasto dostało jużblisko 4 mln 200 tys. złotych unijnego dofinansowania na tę inwestycję, wielewskazuje jednak, że do końca roku przyznana kwota wzrośnie do wnioskowanych 7,5mln zł.
Cały projekt ma kosztowaćniecałe 11 mln zł. Miejski projekt przewiduje zakup sześciu niskoemisyjnychautobusów, w tym trzech pojazdów elektrycznych, wraz z przebudową niezbędnejinfrastruktury do przewozu pasażerów w Bełchatowie. Nowe autobusy elektrycznemiałyby przede wszystkim obsługiwać linię nr 2, która jest najdłuższa,pozostałe trzy – trafią na inne linie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Statystki pokazują, że wymiana taboru bełchatowskiego MZKjest jak najbardziej uzasadniona i potrzebna. Z miejskiej komunikacji korzystabowiem coraz więcej osób. Warto też przypomnieć, że od ponad dwóch latbełchatowianie podróżują nią bezpłatnie.
-„Nasze statystyki pokazują, że mieszkańcy chętniekorzystają z miejskich autobusów. Z miesiąca na miesiąc liczba jeżdżących jestcoraz większa. Tylko w październiku bełchatowianie skorzystali ze wszystkichlinii prawie 155 tysięcy razy” – podsumowuje prezes MZK.
„