MZA wraca do zakupów autobusów elektrycznych. Z własnego portfela
3 listopada Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły przetarg na dostawę 30 szt. autobusów elektrycznych klasy MAXI.
Zamówienie zostało podzielone na dwie części, które różnią się pojemnością baterii, a zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, także robi się ciekawie. Dodajmy, że po raz ostatni MZA zrealizowały elektryczne zakupy w ... 2017 roku. Wówczas spółki – dzięki funduszom unijnym – zakupiła 130 przegubowych elektrobusów marki Solaris, natomiast jeszcze wcześniej, firma nabyła 30 elektryków solo, w tym 20 od Solarisa i 10 od Ursusa. I to z własnych środków. Czy Solaris obroni Warszawę, a może ktoś nowy wejdzie w rolę ex. lubelskiego producenta? Zobaczymy.
Dwa zAdania
Warszawskie zamówienie został podzielone na dwie części:
- Zadanie I – 12 sztuk klasy MAXI, z możliwością ładowania pantografowego (dalej jako „High Power”), o długości całkowitej 11,8 ÷ 12,2 m, trzydrzwiowych, z drzwiami w układzie 2-2-2. Wymagana pojemność pasażerska to 80 miejsc, w tym 24 miejsca siedzące. Liczba miejsc siedzących usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi, bez podestów – minimum 6. Szacowana wartość to 34.260.000.00 PLN netto, co daje jednostkową wartość na poziomie 2.855.000 PLN netto.
- Zadanie II – 18 sztuk klasy MAXI, ładowane wyłącznie za pomocą gniazda plug-in (dalej jako „High Energy”), o długości całkowitej 11,8 ÷ 12,2 m, trzydrzwiowych, z drzwiami w układzie 2-2-2. Wymagana odjemność pasażerska to 70 miejsc, w tym 24 miejsca siedzące. Liczba miejsc siedzących usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi, bez podestów – minimum 6. Szacowana wartość to 47.430.000.00 PLN, co daje jednostkową wartość na poziomie 2.635.000 PLN netto.
Różne baterie
W zadaniu na pojazdy z bateriami High Power do ładowania pantografowego (12 sztuk) MZA wymaga
• silnik elektryczny centralny (zalecany) lub silniki w osi napędowej,
• maksymalna moc netto silnika lub zespołu silników nie mniejsza niż 160 kW,
• zalecane chłodzenie silnika(ów) cieczą,
• zaleca się wykonanie z wykorzystaniem technologii zmniejszających zużycie energii np. poprzez zwiększenie sprawności silników, przetwornicy, zmniejszenie wymiarów i masy;"
• typ baterii: baterie litowo-jonowe z możliwością ładowania pantografowego,
• pojemność energetyczna baterii trakcyjnych: min 160 kWh
• trwałość baterii trakcyjnej: uzyskanie przebiegu 700.000 km do spadku pojemności nie większej niż do 80% wartości początkowej, przy przebiegach rocznych autobusu ok. 70.000 km,
Natomiast w zadaniu na pojazdy High Energy (18 sztuk) MZA chce:
• silnik elektryczny centralny (zalecany) lub silniki w osi napędowej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• maksymalna moc netto silnika lub zespołu silników nie mniejsza niż 160 kW,
• typ baterii: baterie litowo-jonowe (baterie o dużej pojemności energetycznej)
• zalecane baterie z układem chłodzenia,
• pojemność energetyczna baterii trakcyjnych: min 450 kWh,
• trwałość baterii trakcyjnej: uzyskanie przebiegu 700.000 km do spadku pojemności nie większej niż do 80% wartości początkowej, przy przebiegach rocznych autobusu ok. 70.000 km.
Przetargowe wymagania
Warto podkreślić, że MZA sfinansuje całe to zamówienie z własnego portfela. Łączna suma to 81.690.000.00 PLN netto.
Dostawy mają zostać zrealizowane w ciągu 12 m-cy od podpisania umowy.
Na oferty MZA czeka do 14 grudnia. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty spółka zastosuje trzy kryteria:
- cena oferty - 70%
- Ekologia - 16%, w tym: zużycie energii elektrycznej - 8% i komfort termiczny - 8%
- parametry techniczne – 14%, w tym: gwarancja zasięgu – 10%; liczba miejsc pasażerskich – 2%; podatność do napraw powypadkowych – 1% i wykonanie antykorozyjne nadwozia – 1%.
Na koniec podajemy link go warszawskiego zamówienia - https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/415361/zakup-i-dostawa-30-szt-autobusow-elektrycznych-klasy-maxi-12m