MZA Warszawa zamawia więcej LNG. Dwie oferty
29 września Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup LNG do miejskich autobusów.
Wartość kontraktu to 73.582.668 PLN brutto.
PLUS 90 GAZOWCÓW
Najnowszy przetarg to fragment przygotowań stołecznego przewoźnika pod tegoroczne odbiory nowych autobusów LNG. Przypomnijmy, że prawie rok temu spółka zamówiła 90 przegubowych gazowców na skroplonym gazem ziemnym marki Autosan. To największa w historii firmy i jednocześnie największa w Europie dostawa autobusów zasilanych LNG.
-„W tej chwili eksploatujemy 35 autobusów LNG marki Solbus. Ten rodzaj napędu sprawdził się i chcemy rozwijać go w warszawskim transporcie publicznym – powiedział podczas podpisania umowy Jan Kuźmiński, prezes zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych. – Jesteśmy przekonani, że fabryka o tak bogatej tradycji i doświadczeniu, dostarczy nam tabor wysokiej jakości, z którego warszawiacy będą zadowoleni.
Przy realizacji warszawskiego zamówienia Autosan skorzysta z technologii firmy Solbus. Na bazie tej licencji powstaną autobusy LNG dla Warszawy, które zachowają jednak nieco zmieniony design modelu Sancity. Pojazdy będą wyposażone w silniki amerykańskiej firmy Cummins i automatyczne skrzynie biegów ZF. Ich wyposażenie będzie zgodne z wymaganiami Zarządu Transportu Miejskiego, na które składają się między innymi: klimatyzacja, biletomaty, monitoring bezpieczeństwa, elektroniczna informacja wewnętrzna i zewnętrzna, wszelkie udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy systemy zliczania pasażerów
GAZOWE FORMALNOŚCI
W przetargu na zwiększone dostawy LNG warszawski operator otrzymał dwie oferty:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- od PGNiG na sumę 73.582.668 PLN brutto;
- od firmy Gaselle z Warszawy na sumę 76.794.504 PLN brutto.
Jednym kryterium wyboru była najkorzystniejsza cena, dlatego MZA bez żadnego problemu wybrało tańszą ofertę – czyli PGNiG, które już dostarcza LNG do autobusów przewoźnika.