MZA Warszawa pokazuje pierwszego gazowego MAN-a

infobus
01.03.2019 14:00

Wielkimi krokami zbliża się początek dostaw gazowych MAN-ów do Warszawy. Miejskie Zakłady Autobusowe pochwaliły się właśnie zdjęciami wzorcowego Lion'sa City A21. Pierwsze autobusy na CNG przewoźnika to oczywiście pojazd wybitnie „szyty na miarę”.

Łącznie do największego miejskiego operatora w Polsce trafi 110 gazowych „lwów”. W większości będą to autobusy przegubowe. Na przełomie marca i kwietnia powinny ruszyć pierwsze dostawy. Natomiast tuż przed nimi MZA zostaną przekazane dwa autobusy jako wzorcowe. Przed dostawami przejdą one testy m.in. SIP.

Pierwszy krótkim Lion'sem City CNG przewoźnik właśnie się pochwalił. Autobus umożliwia podróż ok. 85 pasażerom. Wygląda na to, że pojazd ma 30 miejsc siedzących. Zastosowano dedykowane dla MAN-a fotele firmy Ster. Z niskiej podłogi dostęnych mamy osiem siedzeń. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzemem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.

W krótkim „lwie” zastosowano gazowy silnik typu MAN E2876LUH07. To potężna, bo prawie trzynastolitrowa jednostka, która spełnia normę Euro 6. Ma ona 228 kW mocy i osiąga 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na tą chwilę nie mamy informacji z jaką skrzynią biegów silnik jest zblokowany.

Skoro jesteśmy w Warszawie to nie zapomniano o kierowcach. Mogą oni liczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia pięć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji od Spherosa, monitoringu i gniazd z portami USB. Pasażerowie będą mogli zakupić bilety w automatach, które dopiero zostaną zamontowane.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest jest mielecki R&G Plus. Gazowy MAN jest wyposażony w cztery wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą się one na biało. A wnętrze? Tutaj znajdziemy czter tablice LCD. Zastosowano trzy o przekątnej 22″, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiami mamy monitor typu ETM-38, na którym informacja liniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”. Nie mogło oczywiście abraknąć GPS i głosowego zapowiadania przystanków. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Wzrocowy MAN A21 CNG robi bardzo dobre wrażenie, mimo, że brakuje jeszcze niektórych elementów wyposażenia. Warszawa od zawsze wysoko stawia poprzeczkę. Jedna od trzech lat jest ona ustawiona bardzo wysoko. W tej chwili każdy autobus, który jest dostarczany do stolicy musi tak naprawdę być „szyty na miarę”. W przypadku pierwszych autobusów na CNG dla MZA nie mogło być inaczej.