MZA Warszawa po raz pierwszy wybiera gazowe Solarisy!
23 lipca Miejskie Zakłady Autobusowe poinformowały o wyborzenajkorzystniejszej oferty w pierwszym zadaniu na zakup 70 szt. autobusów CNG, wtym 40 szt. klasy MEGA i 30 szt. klasy MAXI.
Do rozstrzygnięcia pozostało jeszcze drugie zadanie na 90pojazdów klasy MEGA zasilanych LNG.
70 gazowców
Przypomnijmy, że 7 lipca MZA w Warszawie otworzyły oferty wprzetargu na dostawę 160 autobusów na LNG i CNG. W szranki stanęły trzy firmy
-
Solaris z łączną ceną oferty na poziomie 116.389.980,00 PLNbrutto / 94.626.000,00 z autobusami Urbino 12 CNG ( w cenie 1.195.800,00) iUrbino 18 CNG ( w cenie 1.559.800,00);
-
MAN z łączną ceną oferty na poziomie 129.121.710,00 /104.977.000,00 z autobusami 12G (w cenie 1.372.000,00 PLN netto) i Lion`s CityG CNG (A23) (w cenie 1.669.900,00 PLN netto)
-
EvoBus Polska z łączną ceną oferty na poziomie 137 831340,00 PLN brutto / 112 058 000,00 PLN netto z autobusami Mercedes-Benz CitaroCNG (1 421 600,00 PLN netto) i Mercedes-Benz Citaro G CNG (1 839 800,00 PLNnetto)
Solaris w budżecie
Z kolei warszawski budżet na zadanie numer 1 wynosił116.820.930 PLN brutto / 94.976.365,85 PLN netto, co oznacza, że tylko Solaris zmieściłsię w budżecie MZA i był zdecydowanym faworytem do zwycięstwa. To potwierdza dzisiejszywybór warszawskiego przewoźnika, który następująco ocenił złożone oferty:
Solaris |
MAN |
EvoBus |
|||||
maxi |
przegub |
maxi |
przegub |
maxi |
przegub |
||
kryterium |
Waga% |
||||||
Cena |
85 |
85,00 |
76,62 |
71,78 |
|||
Parametry techniczne |
6 |
||||||
Parametry silnika |
2,5 |
2,10 |
1,00 |
2,10 |
0,50 |
1,50 |
0,50 |
Podział szyby |
1 |
1,00 |
1,00 |
0,30 |
1,00 |
0,30 |
0,30 |
Podział poszyć |
1 |
1,00 |
1,00 |
1,00 |
0,70 |
0,70 |
0,70 |
Antykorozja nadwozia |
0,5 |
0,50 |
0,50 |
0,50 |
0,50 |
0,50 |
O.SO |
Klimatyzacja |
0,5 |
0,50 |
0,50 |
o.oo |
0,00 |
o.oo |
o.oo |
System gaśniczy |
0,5 |
0,50 |
0,50 |
0,50 |
0,50 |
o.oo |
0,00 |
Ekologia |
9 |
||||||
Zużycie energii |
7 |
5,60 |
6,49 |
7,00 |
6,03 |
6,09 |
7,00 |
Rekuperacja |
2 |
2,00 |
2,00 |
2,00 |
0,00 |
2,00 |
2,00 |
Parametry techniczne + ekologia |
13,11 |
11,61 |
11,05 |
||||
RAZEM |
98,11 |
88,23 |
82,83 |
To oznacza, że Solaris wygrał w Warszawie z dużą przewagąpunktową.
Drugie zadanie
Przypomnijmy, że Solaris złożył tez ofertę na nowe autobusyLNG, których nie widzieliśmy w Europie od czasu upadku marki Solbus. Dodatkowo Warszawaotrzymała propozycję na pojazdy LNG Autosanu , co jest sporym wydarzeniem i tow skali całej Europy. Wszystko wskazuje, że przed nami podwójna premiera:wejście Autosana w LNG i wielki powrót do stolicy z największym kontraktem whistorii sanockiej fabryki. I to dzięki Solbusowi. Ale po kolei:
Budżet MZA Warszawa na autobusy LNG wynosi 183.179.070 PLNbrutto / 148.926.607 PLN netto, co daje jednostkową cenę w wysokości 1.654.740tys. PLN netto.
Dwie złożone oferty w tym zadaniu to:
Autosan z ofertą w wysokości 165.717.900,00 PLN brutto /134.730.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na licencji SolbusSM18 na poziomie 1.497.000,00 PLN netto;
Solaris z droższąofertą na sumę 184.071.960,00 PLN brutto / 149.652.000,00 netto, co dajejednostkową cenę n18LNG na poziomie 1.662.800,00 PLN netto
To oznacza, że Autosan zmieścił się w budżecie MZA i jużmoże zacząć chłodzić szampana z okazji warszawskiego zwycięstwa! Poczekajmyjednak na werdykt komisji MZA.
„