MZA Warszawa czeka na 80 Conecto. Najpierw testy SIP
Miejskie ZakładyAutobusowe w Warszawie szykują się do odbiorów 80 Mercedesów Conecto, które spółkazamówiła pod koniec czerwca. Przewoźnikowi zostanie przekazanych 45 pojazdówprzegubowych i 35 standardowych. Sprawdzamy jakie są te pierwsze.
Conecto G wracado Warszawy po roku przerwy. Przypomnijmy, że pod koniec czerwcastołeczny przewoźnik zamówił u konsorcjum EvoBus Polska i Pekao Leasing 45 MercedesówConecto G i 35 sztuk Conecto LF. Transakcja opiewa na niespełna 138,55 mln PLNbrutto. W cenie tej mieści się dostawa jak i kilkuletni leasing pojazdów. Termindostawy zbliża się wielkimi krokami, więc przewoźnikowi udostępniono do testówelektroniki dwa egzemplarze- jednego Conecto G i jeden Conecto LF.
W autobusie przegubowymmoże podróżować maksymalnie 130 pasażerów. 39 osób może liczyć na przejażdżkęna fotelach typu CSE. 14 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkieposiadają tapicerkę ze znanymi od lat motywami warszawskimi. Wejście na pokładdo tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki czterem wejściomw układzie 2-2-2-2. W przestrzeni pasażerskiej uwagę zwraca nowerozplanowanie stref dla pasażerów stojących oraz dodatkowe lampy w panelachnadokiennych. To powoduje, że nowe Conecto G dla MZA sprawia wrażenie kolejnegopojazdu, który bardzo szczegółowo odzwierciedla wymagania klienta.
Kierowca możeliczyć na komfortowe warunki pracy. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i wpełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Jest onazabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami). Tostandard, który największy miejski przewoźnik autobusowy w Polsce wprowadzaćjuż od 2008 roku. I pod tym względem przewoźnik jest bezapelacyjnym lideremwśród wszystkich operatorów w Polsce.
Czas na napęd.Conecto G wersji dobranej pod katem potrzeb MZA są napędzane stojącymisilnikami Mercedes OM470LA. Jednostka o pojemności 10,7 l ma 360 KM mocy orazosiąga maksymalny moment obrotowy 1700 Nm. Zblokowano ją z sześciobiegowąautomatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife 6AP1700. To kolejna duża tegoroczna dostawa nowychautobusów miejskich do Polski, w której skrzynia ta zdobywa uznanie.
Przekładniawspółpracuje z portalowym mostem napędowym ZF AV132/80 G150 z przełożeniem6,21. Ponadto w układzie jezdnym zastosowano zależną przednią oś zestabilizatorem Mercedes VO 4/39 CL 7,5 oraz środkową wleczoną ZF AVN132/80.
Przestrzeńpasażerska jest klimatyzowana za pomocą dwóch agregatów Konvekta UL500, każdy omocy 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwasterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring orazsystem zliczania potoków pasażerskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostawcą systemuinformacji pasażerskiej jest mielecka firma R&G. Conecto G jest wyposażonyw pięć wyświetlaczy zewnętrznych o wysokiej rozdzielczości. Święcą one na biało co jest podyktowane aktualnymi wymogami, które stawia stołeczny ZTM. Pora na wnętrze- tu znajdziemy pięć tablicLCD. Zastosowano trzy o przekątnej 23″, na których prezentowana jestinformacja liniowa oraz reklamy. Z prawej strony, tuż przed drugimi drzwiamioraz za trzecimi zamontowano dwie tablice 38″, na których informacjaliniowa jest prezentowana w formie „e-koralików”.
„