Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZA odbiera Conecto i zapowiada gazowce [FILM]

infobus
17.01.2018 16:49

Szykuje się największy przetarg w Polsce na zakup autobusówzasilanych CNG. O szczegółach – przy okazji odbioru 80 szt. Mercedes-Benz ConectoLF- rozmawialiśmy z Jan Kuźmińskim, prezesa MZA Warszawa.

Z szefem największej w Polsce miejskiej spółki komunikacyjnejspotkaliśmy się 10 stycznia, podczas oficjalnego zamknięcia dostaw 80 autobusówMercedes-Benz Conecto LF, w tym:

  • 45 pojazdów przegubowych Mercedes-Benz Conecto LF G

  • 35 szt. pojazdów standardowych Mercedes-Benz Conecto LF

Autobusy przyjechało do Warszawy z fabryki w tureckimStambule. Wersje przegubowe zostały przekazane do zajezdni „Kleszczowa” a12-metrowe do zajezdni „Stalowa”.

Wszystkie Conecto wyposażone są w najbardziej zaawansowanyekologiczne silniki Mercedes-Benz z normą emisji spalin Euro 6 plus warszawskieko-pakiet:

  • moduł rekuperacji odzyskujący energię hamowania (po razpierwszy zamontowany w Conecto)

  • panele fotowoltaiczne na dachu, które doładowują akumulatoryautobusu.

Ponadto pojazdy posiadają pełną klimatyzację przestrzenipasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. W pojazdach zamontowany jestsystem pełnej informacji pasażerskiej oraz system monitoringu wewnętrznego jaki zewnętrznego. Zaplanowano również oddzielne miejsce dla wózka inwalidzkiego ioddzielne dla wózka dziecięcego, obydwa z odpowiednią podporą oraz rozkładanąręcznie rampę w II drzwiach dla wózka inwalidzkiego.

{https://www.youtube.com/watch?v=ALjuJKNF8Cs}

Autobusowa odnowa

Autobusy Mercedes-Benz Conecto jeżdżą już w Warszawie od 5lat. W 2012 roku MZA odebrały 60 sztuk takich pojazdów. Obecne dostawy były możliwedzięki leasingowi udzielonemu przez Pekao Leasing.

-„Warszawiacy mogą już korzystać z 80 fabrycznie nowych inowoczesnych autobusów światowego koncernu. To wielka radość dla miasta i dlanas jako firmy. Przypomnijmy, że nasze autobusy mają bardzo bogate wyposażenie,na dodatek dostarczone Mercedesy posiadają również panele fotowoltaiczne orazsystem odzysku energii podczas hamowania – powiedział Jan Kuźmiński.- Dzięki dostawomautobusów marki Mercedes będziemy w stanie wycofać starsze nasze pojazdy. Tohistoryczny moment ponieważ żegnamy się z pierwszą dużą partią autobusówniskopodłogowych – chodzi tu o Jelcze M121M z lat 1997-1998. Będziemy teżwycofywać Solarisy Urbino 15 oraz MAN NG 313, które dzielnie służyły nam przezostatnich 17 lat, a ich ostatnie egzemplarze wyjadą poza bramy MZA w 2019 roku.Wtedy też czeka nas kolejne wydarzenie historyczne – partia nowych przegubowychelektrobusów zastąpi niskopodłogowe Solarisy Urbino 18, które w roku 2004witaliśmy jako pierwsze pojazdy z klimatyzacją przestrzeni pasażerskiej. Mogęobiecać, że z każdym rokiem nasza flota będzie coraz nowocześniejsza

Gazowy przetarg

W trakcie naszej rozmowy, Jan Kuźmiński zapowiedział, że spółka dosłownieza moment ogłosi przetarg na zakup do 130 szt. niskopodłogowych, przegubowych autobusówmiejskich z silnikami CNG Euro 6, w tym:

  • 80 szt. w ramach podstawowego zamówienie

  • 30 szt. w ramach opcji

Gazowe pojazdy mają jeszcze pod koniec tego roku trafić naulice Warszawy. Równolegle ruszy budowa nowej stacji CNG. To zadani ma zostaćprzekazane dostawcy gazu.

Łącznie po zakończeniu realizacji kolejnych kontraktów (m.in.10 elektrobusów Solaris Urbino 12 Electric oraz 80 planowanych przegubowcówgazowych) możliwe będzie wycofanie z eksploatacji kolejnych 45 Solarisów Urbino15 oraz 45 MAN-ów NG 313.