Muszyna tylko z ofertą Busnexu. Autobusy Yutong E7 i E9
19 września Miasto i Gmina Uzdrowiskowa Muszyna otworzyła ofertę w przetargu na dostawcę autobusów elektrycznych klasy MINI i MIDI z ładowarkami.
Zamówienie nie zostało podzielone na części, mimo, że obejmuje pojazdy o różnych pojemnościach. O finansowaniu tej inwestycji pisaliśmy już w InfoBusie. Wszystko wskazuje na to, że zamówienie zgranie Busnex, który jako jedyny złożył dzisiaj ofertę Muszynie.
AUTOBUSY OD JEDNEGO DOSTAWCY
Elementem, który mocno zawęża krąg potencjalnych dostawców elektryków dla Muszyny był brak podziału zamówienia na części. Zarówno MIDI, jak i MINI elektryki muszą pochodzić od tego samego producenta. Oznaczało to, że faworytem był tutaj Yutong z modelami E7 i E9. Dzisiaj polski dystrybutor chińskiego producenta (tj. Busnex Poland) tę szansę wykorzystał i przedstawił uzdrowisku ofertę na sumę 10.264.350,00 PLN brutto, dodając 7 lat gwarancji całopojazdowej i 9 lat gwarancji na baterie. Szeroko.
Z kolei Muszyna zamierza przeznaczyć na sfinansowanie autobusowego zamówienia sumę 10.947.000,00 PLN brutto. czyli mamy ofertę w budżecie i zwycięstwo Busnex.
Dlatego czysto teoretycznie, miasto teraz wybierze najkorzystniejszą ofertę kierując się dwoma kryteriami: ceną – 60 pkt, okresem gwarancji – 40 pkt, w tym: 7 lat i więcej gwarancji całopojazdowej – 20 pkt oraz 9 lat i więcej gwarancji na magazyn energii – 20 pkt.
AUTOBUSY MIDI
Zanim przejdziemy do oferty, przypominamy co chciała Muszyna. Autobusy MIDI mają mieć długość od 8,0 do 10,5 m, szerokość od 2,0 do 2,6 m, a wysokość od 2,8 do 3,4 m. Elektrobusy powinny zapewnić przejazd dla minimum 50 pasażerów. Wejście na ich pokład odbywać się będzie przez drzwi w układzie 2+2+0 lub 1+2+0. Pojazdy mają być napędzane silnikiem centralnym lub silnikami umieszczonymi w osi napędowej o mocy minimum 120 kW. Silniki mają być wyposażone w układ rekuperacji energii. Magazyny energii mają zagwarantować zasięg co najmniej 250 km na jednym ładowaniu. Ich moc nominalna nie może być niższa niż 200 kWh.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stanowisko pracy kierowcy ma być oddzielone od przestrzeni pasażerskiej przeźroczystymi szybami. Jeśli autobus będzie posiadał pierwsze drzwi dwuskrzydłowe, to pierwsza połowa pierwszych drzwi ma być wydzielona jako osobne wejście przeznaczone jedynie dla kierowcy. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się fotele o ergonomicznym kształcie z tworzywa sztucznego, wandaloodporne, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną (grubość pianki na siedzisku min. 20 mm), odporne na ścieranie, zabrudzenia, łatwe do czyszczenia. W standardzie przewidziano gniazda USB, zarówno dla pasażerów, jak i kierowcy.
Tablice zewnętrzne powinny być wykonane w technologii LED RGB w kolorze białym. System informacji pasażerskiej będzie opierać się na zapowiedziach głosowych przystanków. Uzupełni go tablica wewnętrzna – tj. jednostronny ekran LCD z podświetleniem LED o rozmiarze min. 21 cali, umożliwiający wyświetlanie numeru i przebiegu linii oraz umożliwiający wyświetlanie materiałów wideo, wyświetlanie czasu (daty i godziny) zsynchronizowanego ze sterownikiem tablic, komunikatów specjalnych i informacji dodatkowych.
AUTOBUSY MINI
Przechodzimy do elektrobusów klasy MINI, które mają mieć długość w przedziale 5,8 do 7,0 m, szerokość od 2,0 d 2,5 m, zaś ich wysokość nie może być niższa niż 2,8 m i wyższa od 3,4 m. Autobusy powinny przewieźć minimum 21 pasażerów. Wymiana pasażerów odbywać się ma poprzez drzwi w układzie 0+2+0 lub 1+2+0.
Pojazdy mają być napędzane silnikiem lub silnikami elektrycznymi o mocy minimum 90 kW. Magazyny energii w przypadku minibusów mają zapewnić na jednym ładowaniu przejazd na odległość 200 km. Ich moc nominalna nie może być niższa niż 80 kWh. W przypadku wyposażenia kabiny kierowcy, przestrzeni pasażerskiej, a także systemu informacji pasażerskiej – Muszyna ma podobne wymogi jak dla zamawianych elektrobusów klasy MIDI.
Na koniec pPo więcej przetargowych informacji, odsyłamy bezpośrednio do źródła pod wskazanym linkiem: https://platformazakupowa.pl/transakcja/800589