Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Zduńska Wola na autobusowych zakupach. Czas na SIWZ

infobus
28.06.2021 11:00
MPK Zduńska Wola poszukuje dostawcy czterech nowych autobusów elektrycznych oraz dostawcy czterech ładowarek plug-in.

Termin wykonania zamówienia to maksymalnie 365 dni od podpisania umowy. O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy TUTAJ. Teraz przyszedł czas na analizę pozostałych wymogów SIWZ.

Kryteria oceny ofert

Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), okresu gwarancji (20%), oceny techniczno-eksploatacyjnej autobusów (20%).

Wśród tych kryteriów, które możemy zaliczyć jako techniczne, MPK wyodrębniło następujące rozwiązania, za które przyzna najwięcej punktów:

  • materiał elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia szkieletu/kratownicy, ramy/podwozia lub innego rozwiązania konstrukcyjnego - profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088) lub aluminium lub profile ze stali o podwyższonej wytrzymałości, zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL -kataforezy) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą kataforezy zanurzeniowej – 2 pkt,
  • materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - aluminium, tworzywa sztuczne nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na: korozję (zgodnie z PN-EN 10088) lub blachy ze stali obustronnie ocynkowanej o podwyższonej wytrzymałości zabezpieczone antykorozyjnie metodą katodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL -kataforezy) całej, kompletnej karoserii w ramach zamkniętego cyklu technologicznego metodą kataforezy zanurzeniowej – 1 pkt,
  • najniższe zużycie energii elektrycznej kWh/100 km – 5 pkt,
  • 3-częściowa szyba czołowa składająca się z szyby górnej, części dolnej lewej oraz części dolnej prawej podzielonych w osi pojazdu – 0,5 pkt,
  • autobusy wyposażone w 100% oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wykonane w technologii LED, nie wyłączając świateł mijania i drogowych – 0,5 pkt,
  • cały magazyn energii zabudowany na dachu autobusu - 2 pkt,
  • zastosowanie silnika elektrycznego układu napędowego zabudowanego w autobusie wzdłużnie za osią napędową albo zastosowanie silnika/ów elektrycznego układu napędowego zabudowanego w osi napędowej lub piastach tej osi napędowej – 2 pkt,
  • przednia oś zależna – 2 pkt,
  • autobus wyposażony w magazyn energii o pojemności nominalnej nie mniejszej niż 310 kWh oraz Ed nie mniejszą niż 230 kWh – 5pkt.

Specyfikacja techniczna

Cztery autobusy solowe mają mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,4 m. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie silnika lub silników o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika lub silników musi zapewnić zamawiającemu realizację rozkładu jazdy, tak, jak by były one wykonywane autobusem z klasycznym układem napędowym (spalinowym) Diesla. Zamawiający wymaga zastosowania silnika lub silników o łącznej mocy znamionowej lub maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 150 kW.

Omawiane konstrukcje mają posiadać funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Z kolei magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w  akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 200 kWh. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in. W przestrzeni pasażerskiej pojawią się ładowarki do urządzeń mobilnych (minimum 10 sztuk, a jeżeli będą to ładowarki z podwójnym gniazdem - to minimum 8 sztuk).

Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie, zaopatrzonych w łatwo wymienialne „miękkie” (piankowane o grubości pianki wynoszącej co najmniej 15 mm) wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku. Z kolei miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” z pełnowymiarowymi drzwiami (przeszklonymi co najmniej w 40%), wyposażona w otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem oraz w zamykane okienko do sprzedaży biletów. MPK nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy.

Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe lub RGB w kolorze bursztynowym z wyjątkiem pola numerowego, dla którego przewidziano kolor biały. Wewnątrz znajdzie się tablica o przekątnej minimum 21,5 cali, wykonana w postaci ekranu LCD lub LED, przeznaczona do emisji przekazu przebiegu trasy, przystanków, aktualnej pozycji pojazdu, daty, godziny oraz innych informacji przekazanych przez MPK.

MAN z przepustką

Brak wymogu ładowania magazynów energii poprzez pantograf otwiera drogę do złożenia oferty przez MAN-a. Kryteria różnicujące rozwiązania techniczne stosowane przez poszczególnych producentów nie są istotne. Gra będzie toczyć się przede wszystkim na polu najniższego zużycia energii.

O liczbie graczy w tym przetargu dowiemy się podczas otwarcia ofert, tj. w dniu 15 lipca.