Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Wrocław zaczyna testy Mercedesa eCitaro

infobus
06.05.2020 14:00

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu jest kolejnym polskim przewoźnikiem, który postanowił przetestować bateryjnego Mercedesa eCitaro. Autobus został już przekazany przewoźnikowi. Kiedy i jak długo potrwają testy? Wszystko się wyjaśni już niedługo.

Demo dla Polski
Bateryjny Mercedes umożliwia podróż 82 pasażerom, w tym 28 na bardzo komfortowych fotelach typu CST. To miły ukłon ze strony EvoBus Polska dla pasażerów. Z niskiej podłogi mamy dostępnych siedem foteli. Jednak oczywiście na życzenie klienta ten wynik można poprawić. Dostęp na pokład jest zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Kolejny ukłon w eCitaro dla Polski jest w kierunku kierowców. I to także cieszy. Demo posiada małą kabinę typu zamkniętego, którą znamy choćby z białostockich czy wrocławskich spalinowych Citaro C2

Napęd
Układ napędowy nowego eCitaro bazuje na sprawdzonej i zoptymalizowanej elektrycznej osi portalowej ZF AVE 130 z silnikami elektrycznymi na piastach kół. Moc szczytowa silników wynosi 2 x 125 kW, a moment obrotowy 2 x 485 Nm. Za sprawą dwukrotnego przełożenia na kołach uzyskuje się nawet moment rzędu 11 000 Nm. Dzięki takiemu rozwiązaniu kierowca już od samego początku ma do dyspozycji pełną siłę pociągową i odpowiednią dynamikę nawet przy pełnym obłożeniu.

Silniki trakcyjne zasilane są akumulatorami NMC o łącznej mocy do 243 kWh firmy AKASOL. Zostały one podzielone na maksymalnie dziesięć modułów, z których każdy dostarcza około 25 kWh. W zakres wyposażenia podstawowego, oprócz dwóch modułów na dachu pojazdu, wchodzą także cztery zestawy z tyłu autobusu. W zależności od wymagań klienta, na dachu montowane są też dwa lub cztery dodatkowe moduły akumulatorowe.

Wyposażenie dodatkowe
eCitaro jest klimatyzowany za pomocą klimatyzacji CO2 z pompą ciepła. Naturalna wentylacja jest zapewniona przez sześć uchylnych okien. Na potrzeby testów elektrobus został wyposażony w bardzo prosty SIP produkcji mieleckiego R&G Plus. Składa się on z trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielności, które święcą na biało, głosowego zapowiadania przystanków oraz GPS. Steruje nim autokomputer z dotykowym interfejsem typu SRG6000P. Autobus jest przystosowany do montażu biletomatu.