MPK Wrocław wydzierżawi 60 autobusów. Przetarg jesienią
Podczas dzisiejszego briefingu prasowego Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia i Jolanta Szczepańska, prezes MPK Wrocław przedstawili plan nowych inwestycji w obszarze w wrocławskiej komunikacji miejskiej.
Spotkanie z mediami zbiegło się w czasie z uroczystym otwarciem wystawy przygotowanej przez MPK pt. ?Prawdziwa historia jazdy na gapę?. Warto tutaj dodać, że od momentu wprowadzenie karty miejskiej i biletomatów we wszystkich pojazdach, wpływy ze sprzedaży wrocławskich biletów z roku na rok rosną. W 2011 r. było to 130 mln zł, zaś w 2015 r. ? 160 mln zł.
Wynajem 60 autobusów
Podczas spotkania przede wszystkim skupiono się na inwestycjach w autobusowy tabor.
? ?Chcemy na 9 lat wydzierżawić 60 nowych, klimatyzowanych autobusów ? poinformowała Jolanta Szczepańska. ? Pierwsze pojazdy wyjadą na trasy latem przyszłego roku. Wszystkie będą miały klimatyzację. w ten sposób wycofamy z eksploatacji nasze najstarsze autobusy, czyli już 18-letnie pojazdy marki Volvo. Od ich remontu bardziej opłaca się wydzierżawić nowe pojazdy.
? Obliczyliśmy, że dzierżawa opłaca się bardziej finansowo niż utrzymywanie i naprawianie wysłużonych autobusów. Zyskują przede wszystkim pasażerowie ? dodał Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia.
MAXI i MEGA
Przetarg na wynajem nowych pojazdów MPK Wrocław ogłosi w październiku br. W grupie 60. zamawianych konstrukcji znajdzie się 20 szt. niskopodłogowych autobusów 12-metrowych MAXI i 40 szt. niskopodłogowych autobusów przegubowych MEGA. Wszystkie niskopodłogowe, z klimatyzacją, silnikami diesla Euro 6 i dostosowane do systemów, w które teraz są wyposażone pojazdy MPK. Prawdopodobnie zamówienie będzie zawierać opcję rozszerzenia kontraktu o kolejne egzemplarze.
– Spodziewamy się, że postepowanie zostanie rozstrzygnięte w grudniu, a pierwsze pojazdy wyruszą na wrocławskie latem przyszłego roku. Ostatnie nowe nabytki wzmocnią tabor firmy do końca 2017 r. ? planuje Jolanta Szczepańska. ? Nie ukrywam, że w 2017 roku będziemy chcieli skorzystać z prawa opcji i domówić kolejne pojazdy
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aktualny stan
MPK Wrocław na zakupy i modernizację floty wydało w ciągu pięciu lat ponad 330 milionów złotych. Dzięki temu na ulicach pojawiło się 60 szt. nowych autobusów marki Solaris + 69 szt. nowych pojazdów podwykonawcy firmy Michalczewski ? marki MAN i Solaris. Dzięki temu Wrocław wycofał z eksploatacji ostatnie pojazdy wysokopodłogowe.
Co z tramwajami?
W ostatnim okresie przybyło do Wrocławia też blisko sześćdziesiąt tramwajów. Prezes MPK nie ukrywa, że z odnową tego środka transportu jest dużo trudniej niż z autobusami. Koszt jednego składu, w przypadku ostatnich pojazdów Pesa wynosił ponad 8 mln złotych.
? Są o wiele droższe, ale stoimy w kolejce po środki unijne. Jesteśmy w trakcie aplikowania. Nie chcemy zdradzać za wielu szczegółów, więcej informacji przekażemy w pierwszym kwartale przyszłego roku ? wyjaśnia prezes MPK.
„