MPK Wrocław unieważnia przetarg na szybkie ładowarki do autobusów
14 grudnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu unieważniło przetarg na zaprojektowanie i budowę infrastruktury technicznej na potrzeby zasilania stacji ładowania autobusów elektrycznych.
Ta inwestycja - obok przetargu na autobusy elektryczne - to najnowsze przedsięwzięcie Wrocławia w zeroemisyjny transport, co z kolei było możliwe dzięki uzyskaniu dofinansowania w kwocie około 46 milionów złotych z I edycji Zielonego Transportu Publicznego.
DWIE STACJE
MPK Wrocław obok 11 e-busów klasy MEGA zamówił również instalację systemu ładowania. Wyłoniony dostawca miał urządzić na pętli przy ul. Kamieńskiego stanowisko szybkiego ładowania o mocy 400 kW. System zarówno szybkiego, jak i wolnego ładowania miał także powstać w zajezdni autobusowej przy ul. Obornickiej.
Wymagany termin realizacji zamówienia wynosił 17 m-cy od podpisania umowy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W tym postępowaniu ofertę złożyła tylko jedna firma - JAMP Sp. z o.o. z Wrocławia na sumę 4.104.940,50 zł brutto. Jednak ta propozycja została przez MPK odrzucona (art. 226 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp.) i tym całe postępowanie uległo unieważnieniu. Czekamy na szybką powtórkę tego zamówienia – szczególnie w kontekście niedawnego otwarcia ofert na elektrobusy, gdzie MPK dostało od Solarisa i Mercedesa mocno konkurencyjne oferty, i wygląda na to, że na którąś z nich się zdecyduje.