Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Wrocław szuka podwykonawcy z 69 autobusami

infobus
26.06.2014 22:08
MPK Wrocław ogłosiło przetarg na podwykonawcę. To kolejny etap wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej na nowe. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach. –„Dzięki wprowadzeniu podwykonawcy zapewnimy pasażerom kolejne nowe autobusy. Nie byłoby nas stać na taką inwestycję w tak krótkim czasie, zwłaszcza, że dopiero co rozstrzygnęliśmy przetarg na dziesięcioletnią dzierżawę 57 autobusów”–mówi Władysław Smyk, prezes MPK Wrocław. Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna –to znaczy, że z ich pespektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru – nowym i bardziej komfortowym. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej, niż w 2014 roku: 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej, niż w 2014 roku: 43 –przegubowych i 19 jednoczłonowych autobusów i 7 minibusów. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146.Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej, zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS , system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów iMPK. Pierwsze autobusy mogą pojawić się na ulicach w drugim kwartale 2015 roku. Spółka chce zlecić podwykonawcy część swoich zadań –wożenie pasażerów na trasach o długości koło 4 milionów kilometrów rocznie z około 34 milionów, które w tym czasie pokonują wszystkie pojazdy spółki.
Solaris Urbino12 w barwach MPK Wrocław
Przypomnijmy, że obecnie MPK czeka już na 57 nowych Solarisów, z których pierwsze pojawią się na naszych ulicach pod koniec sierpnia tego roku. Jednocześnie spółka szykuje się opuszczenia zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej i przeprowadzki do rozbudowanego i zmodernizowanego obiektu przy ul. Obornickiej. Do tego czasu przewoźnik planuje pozbyć się najstarszego taboru. Nowy podwykonawca będzie musiał zorganizować własna zajezdnię i zaplecze techniczne. Zgodnie z umową będzie pod stałą kontrolą MPK.