MPK Wrocław spełnia oczekiwania PKN Orlen. Drugi przetarg na olej napędowy
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu ponowiło przetarg na sukcesywne dostawy oleju napędowego.
Pierwszy przetarg - oparty o ceną paliwa ustalaną na postawia notowań giełdowych - zakończył się unieważnieniem, bowiem wrocławski przewoźnik nie uzyskał ofert. O wymaganiach Orlenu w waloryzację ceny w oparciu o SPOT pisaliśmy również w InfoBusie TUTAJ . W skrócie można powiedzieć, że przewoźnik spróbował zamówić paliwo na starych warunkach - nie udało się i teraz musi dopasać się do rynkowych realiów.
Spór o rozliczenie ceny
MPK Wrocław chce zapewnić ciągłość dostaw oleju napędowego. Sytuacja taka spowodowana jest faktem, że spółka Lotos, która od listopada 2020 roku dostarcza paliwo dla MPK Wrocław, pod koniec czerwca wypowiedziała umowę z zachowaniem okresu wypowiedzenia do 30 listopada tego roku. W rezultacie MPK Wrocław zostało postawione przed koniecznością wyboru nowego dostawcy paliwa. Za pierwszym razem MPK nie otrzymało ofert, mimo, że potencjalni dostawcy byli zainteresowani tym przetargiem. Głos w tej sprawie zabrał PKN Orlen, który wnioskował o zmianę formuły cenowej opartej na notowaniach giełdowych na formułę SPOT (hurtowa cena PKN ORLEN), którą stosuje we wszystkich swoich kontraktach. MPK Wrocław nie wyraził na to zgody. Zamawiający wymagał złożenia oferty z ceną sprzedaży opartą o zagraniczne notowania giełdowe Platt’s. Więcej piszemy o tym w Infobusie tutaj.
Cena hurtowa z rabatem
Obecnie mamy drugie podejście, w którym MPK Wrocław szuka dostawcy oleju napędowego na okres 12 miesięcy (plus opcja - z możliwością przedłużenia kontraktu o kolejne 12 miesięcy). W ramach podstawowego zamówienia dolnośląski przewoźnik potrzebuje:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- 12.328 m3 „normalnego” oleju napędowego,
- 616 m3 oleju napędowego do eksploatacji w niskich temperaturach.
I najważniejsze - ceny dla oleju napędowego mają być ustalone na podstawie cen hurtowych producenta danego rodzaju oleju napędowego zaoferowanego przez wykonawcę obowiązujących w dniu 5 września pomniejszonych o wartość stałego rabatu kwotowego. Wszystko wskazuje więc na to, że MPK w końcu otrzyma przynajmniej jedną ofertę, bowiem przewoźnik dostosował się do wytycznych PKN Orlen.
Formalności
Nowa umowa ma obowiązywać od 1 grudnia 2022 r. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Zamawiający czeka na oferty od wykonawców do dnia 7 października.