Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Wrocław ogląda swoje pierwsze Solarisy

infobus
26.06.2014 22:00
Przedstawiciele MPK odwiedzili fabrykę Solaris w podpoznańskim Bolechowie, w której powstają autobusy dla Wrocławia. Pierwsze sztuki są już składane na taśmach produkcyjnych. Łącznie bramy zakładu opuści 57 „jamników”we wrocławskich barwach. Do montażu na taśmy produkcyjne trafiło już kilkanaście autobusów, które będą woziły niebawem wrocławian. Ich montowanie jest na różnym etapie, jednak część z nich jest już pomalowana i czeka na instalację elektryczną oraz napęd. Są też takie, w których gotowy jest dopiero stalowy szkielet. Przypomnijmy. Firma Solaris Bus&Coach, przy współpracy z bankiem Millenium dostarczy 57 nowych, niskopodłogowych i klimatyzowanych autobusów dla MPK Wrocław. Do Wrocławia trafi 45 krótkich wozów i 12 przegubowych. Zastąpią najbardziej wysłużone pojazdy MPK marki Ikarus i Jelcz. Pierwsze mogą pojawić się na ulicach Wrocławia już w wakacje, kolejne będą przyjeżdżały co dwa tygodnie. Koniec dostaw według projektu umowy ma nastąpić w marcu 2015, jednak są deklaracje ze strony producenta, że wszystkie nowe pojazdy mogą być w zajezdniach MPK już do końca 2014 roku. –„W tej chwili trwa proces produkcji autobusów dla Wrocławia. Najwięcej w nim zajmuje logistyka, samo montowanie kompletnego pojazdu trwa około 3 tygodni. Pierwsze autobusy z naszej fabryki pojawią się w we Wrocławiu pod koniec wakacji”–mówi Waldemar Wlazło z firmy Solaris Bus &Coach.
Łącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwach
Autobusy muszą spełniać wszystkie normy emisji spalin, w tym najwyższą Euro 6, a także posiadać wszystkie systemy, które w tej chwili są w najnowszych pojazdach MPK (system zapowiedzi głosowych, system informacji pasażerskiej, itp). Ich silniki mogą mieć od 10 do 12 litrów. Pojazdy mają być pomalowane w barwy wrocławskie, czyli czerwono-żółte. Muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i mieć podjazd dla wózków inwalidzkich. Nowe autobusy mają zastąpić najbardziej wysłużone pojazdy. Niektóre z nich wożą już wrocławian ponad 20 lat.Autobusów Solaris używają już inne miasta w Polsce. Codziennie wyjeżdżają m.in. na ulice Wałbrzycha, Warszawy, czy Poznania.
Łącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwachŁącznie bramy zakładu w Bolechowie opuści 57 `jamników` we wrocławskich barwach