MPK Wrocław ma już motorniczych. Szuka jeszcze kierowców
Zawieszono przyjmowanie chętnych na kurs kierowaniatramwajem w MPK Wrocław. Zgłosiło się tak wielu chętnych, że trzeba byłowstrzymać się z przyjmowaniem kolejnych wniosków.
Kursy szkolące są obsadzone na najbliższe miesiące a DziałSzkoleń wrocławskiego MPK przyznaje, że od lat nie miał tak wielu chętnych.
Efekt koronawirusa?
Jest ich wiele, większość niestety negatywna. Tym bardziejcieszą takie efekty jak ten, czyli kończą się wakaty na stanowiskach kierowcówi motorniczych we wrocławskim MPK.
-„Koronawirus przyniósł wiele zmian w naszym życiu, częstonegatywnych, ale są i pozytywy. Jako MPK z radością przyjmujemy zwiększonezainteresowanie pracą w naszej spółce. Myślę, że ci wszyscy kandydacidostrzegają i doceniają, że w tak niepewnych czasach nie ma lepszego miejscaniż stabilna pewna spółka miejska. I dlatego przychodzą do nas do pracy –cieszy się prezes MPK Wrocław, Krzysztof Balawejder.
{http://infobus.pl/upload_module/Audio_mp3/2005-prezes-o-rekrutacji.mp3}
Oferta dla kierowców
Wciąż poszukiwani są natomiast kierowcy autobusów. Tychwrocławski przewoźnik chciałby zatrudnić jeszcze kilkudziesięciu. Jeśli trendsię utrzyma, to już w okolicach lipca MPK powinno nie mieć wakatów. Od początku2020 roku udało się zatrudnić sto osób. Szczególnie w ostatnich tygodniachzgłasza się więcej chętnych.
-„Ja pracę zmieniłem 4 lata temu – opowiada RobertJabłoński, który dziś jeździ po mieście autobusem MPK a wcześniej pracował jako”mobilek”. Przyznaje, że na trasach zarabiał dwukrotnie więcej, ale, jakdodaje, miał dwa etaty: kierowcy i ochroniarza, bo kierowca w dzień i w nocyodpowiada za ładunek. No i wieczny wakat w domu – trzy tygodnie w trasie,tydzień w domu.
-„Teraz w domu jestem codziennie, praca stabilna, pensjazawsze płatna na czas, a jeśli zatęsknię za długimi trasami to tak umawiamgrafik w MPK, by raz na kilka miesięcy móc wsiąść do tira i pojechać w trasę.Mój były szef kusi mnie na wszystkie sposoby. Pieniądze, benefity, ciekawetrasy, ale jestem nieugięty – śmieje się Jabłoński – dziś codziennie mogę pójśćna motor, rower albo z dziećmi na lody.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{http://infobus.pl/upload_module/Audio_mp3/2005-robert-jablonski-kierowca-4-lat-staz.mp3}
Z trasy na … linię
-„Mnie zamknęli firmę, zwinęli trasy – opowiada WojciechByrski, kierowca przyjęty do MPK, 4 maja 2020 roku.
Jeździł w autobusachliniowych po całej Europie, potem Polsce a ostatnio… wcale.
-„Można powiedzieć,że rzeczywistość zdecydowała za mnie. Od dawna myślałem o czymś spokojniejszym,pewniejszym, regularnym. Kolega mnie namawiał i super. Na razie jeżdżę pomieście z patronem, uczę się autobusów, przystanków, co, gdzie i jak. Innapraca, ale cieszę się bardzo. A zarobki? W prywatnej firmie były większe. Alebywało, że nie było ich wcale. A tu co ważne wszystko liczy się do emerytury,benefity, socjale, grusza. To się bardzo liczy – dodaje nowy kierowca MPK.
{http://infobus.pl/upload_module/Audio_mp3/2005-Wojciech-Byrski-nowy-kierowca-od-maja.mp3}
Co ciekawe, widząc zwiększone zainteresowanie pracą w MPK Wrocław,przewoźnik przygotowuje się do otwarcia własnego ośrodka szkoleń dla kierowcówautobusów miejskich.
„