MPK Tarnów wybiera Scanię. 1 x Citywide 12LF na CNG
Niecałe półtora miesiąca tarnowskiego MPK rozstrzygało przetarg na dostawę jednego autobusu klasy MAXI na CNG. Ale to była formalność. Akcja-akceptacja i w Tarnowie pojawi się kolejna nowa Scania Citywide 12LF.
Jaki autobus?
Ma to być całkowicie niskopodłogowa konstrukcja z nadwoziem o długości 11,9 – 12,2 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysoka na max 3,4 m. Ma umożliwić podróż min. 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 26 na miejscach siedzących. Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.
Pojazd ma być napędzany silnikiem gazowym, który spełnia normę Euro 6. Premiowana jest możliwość tankowania biogazem. Musi to być jednostka o pojemności 6 – 12 l. Nie może być ona słabsza niż 250 KM i osiągać min. 1200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostanie ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów z przekładnią hydrokinetyczną. Automat musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia gazu oraz przełożenia dobrane do warunków komunikacji miejskiej w Tarnowie. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.
Autobus musi posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez co najmniej jeden wywietrznik dachowy oraz nie mniej niż cztery okna boczne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.
Czas na SIP, który ma bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000, który również przekaże tarnowski przewoźnik.
Akcja-akceptacja, czyli Scania
Przypomnijmy, że gazową „dwunastkę” MPK Tarnów chciało zapłacić maksymalnie 1 300 000 PLN netto. W tym budżecie zmieściła się jedyna złożona 10 września oferta, pochodząca od firmy Scania Polska.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przedstawiciel szwedzkiego koncernu zaproponował za jeden autobus Scania Citywide 12 LF CNG sumę 1 250 000 PLN netto, dodające do tego trzyletnią gwarancję całopojazdową, pięcioletnią gwarancję na napęd, dodatkowe cztery koła zapasowe oraz system do serwisu klimatyzacji.
Tym samym od początku można było uznać Scanię za zwycięzcę najnowszego tarnowskiego zamówienia. Dziś stało się to faktem. A to oznacza, że Scania potwierdza swoją mocną pozycję w Tarnowie.
„