Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Świdnica w drugim podejściu do ładowarek. Ekoenergetyka w budżecie

infobus
07.06.2022 08:00

6 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Świdnica otworzyło oferty w ponowionym przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną.

Tym razem w zawężonym zakresie zamówienia zmieściła się firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry i to ona najpewniej wygra ten kontrakt.

Za pierwszym razem

Przypomnijmy, że było to drugie podejście dolnośląskiego przewoźnika do zakupu urządzeń do ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury energetycznej.

Zwycięzca świdnickiego przetargu numer 1 miał dostarczyć i zamontować całość zamówienia do końca maja 2023 roku. Zakres zamówienia wygląda następująco: ładowarek stacjonarnych plug in - 6  szt. ładowarek mobilnych plug-in - 2 szt. ładowarek pantografowych - 2 szt. (do dnia 30.05.2023). Do tego miała powstać Infrastruktura towarzysząca tj. przyłącza z liniami SN i NN wraz z dwoma stacjami transformatorowymi: do dnia 22.12.2022 w zakresie realizacji prac przy ul. Dworcowej w Świdnicy / do dnia 15.03.2023 w zakresie realizacji prac przy ul. E. Plater w Świdnicy.

19 kwietnia MPK Świdnica otworzyło oferty w pierwszym przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną. Swoje propozycje złożyły firmy:

  • Medcom z ceną 5.610.251,30 PLN brutto
  • Ekoenergetyka z ceną 6.283.581,91 PLN brutto.

Z kolei budżet zamawiającego wyniósł 5.178.123,48 PLN brutto, czyli obie oferty go przekroczyły, w tym Medcom najmniej, bo o 432 tys. PLN brutto. MPK Świdnica nie zdecydowało się jednak na wybór tańszej oferty i anulowało przetarg.

fot. MPK Świdnica

Drugie podejście

W ponowionym przetargu przedsiębiorstwo okroiło zakres postępowania o jedną szybką stację pantografową i tym samym zamówienie objęło:  

  • 6 szt. ładowarek stacjonarnych plug in
  • 2 mobilne ładowarki plug-in
  • 1 ładowarkę pantografową (do dnia 30.05.2023) plus infrastruktura towarzysząca tj. przyłącza z liniami SN i NN wraz z dwoma stacjami transformatorowymi: do dnia 22.12.2022 w zakresie realizacji prac przy ul. E. Plater w Świdnicy.

Spółka otrzymała dwie propozycje: od Medcomu i od Ekoenergetyki, ale tylko ta druga oferta zmieściła się w nowym budżecie, który wynosi 3.124.200 PLN brutto.

-„W otworzonych dziś ofertach dwóch czołowych graczy na rynku firm Medcom oraz Ekoenergetyka Polska. Cena zaproponowana przez Ekoenergetykę zmieściła się w kwocie 3 124 200 zł jaką panowaliśmy przeznaczyć na rozbudowę naszej bazy ładowania elektryków” – informuje MPK.

To oznacza szybki wybór najkorzystniejszej oferty, umowę i start prac w Świdnicy.

DRUGA EDYCJA ZTP

Na koniec dodajmy, że dolnośląskie miasto zostało zaproszone do negocjacji warunków finansowania zakupu kolejnych 12 autobusów elektrycznych w ramach II edycji programu Zielony Transport Publiczny, o czym pisaliśmy TUTAJ. To oznacza szansę na kolejne elektrobusy dla dolnośląskiego miasta.

-"Jeżeli pozyskamy to dofinansowanie, wówczas łącznie 20 na 23 pojazdy, w ramach komunikacji miejskiej będą elektryczne i będziemy liderami komunikacji miejskiej w Polsce, w zakresie elektromobilności - poinformował Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica.