MPK Świdnica w drugim podejściu do ładowarek. Ekoenergetyka w budżecie
6 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Świdnica otworzyło oferty w ponowionym przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną.
Tym razem w zawężonym zakresie zamówienia zmieściła się firma Ekoenergetyka z Zielonej Góry i to ona najpewniej wygra ten kontrakt.
Za pierwszym razem
Przypomnijmy, że było to drugie podejście dolnośląskiego przewoźnika do zakupu urządzeń do ładowania autobusów elektrycznych wraz z budową infrastruktury energetycznej.
Zwycięzca świdnickiego przetargu numer 1 miał dostarczyć i zamontować całość zamówienia do końca maja 2023 roku. Zakres zamówienia wygląda następująco: ładowarek stacjonarnych plug in - 6 szt. ładowarek mobilnych plug-in - 2 szt. ładowarek pantografowych - 2 szt. (do dnia 30.05.2023). Do tego miała powstać Infrastruktura towarzysząca tj. przyłącza z liniami SN i NN wraz z dwoma stacjami transformatorowymi: do dnia 22.12.2022 w zakresie realizacji prac przy ul. Dworcowej w Świdnicy / do dnia 15.03.2023 w zakresie realizacji prac przy ul. E. Plater w Świdnicy.
19 kwietnia MPK Świdnica otworzyło oferty w pierwszym przetargu na dostawę i montaż ładowarek wraz z niezbędną infrastrukturą elektroenergetyczną. Swoje propozycje złożyły firmy:
- Medcom z ceną 5.610.251,30 PLN brutto
- Ekoenergetyka z ceną 6.283.581,91 PLN brutto.
Z kolei budżet zamawiającego wyniósł 5.178.123,48 PLN brutto, czyli obie oferty go przekroczyły, w tym Medcom najmniej, bo o 432 tys. PLN brutto. MPK Świdnica nie zdecydowało się jednak na wybór tańszej oferty i anulowało przetarg.
Drugie podejście
W ponowionym przetargu przedsiębiorstwo okroiło zakres postępowania o jedną szybką stację pantografową i tym samym zamówienie objęło:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- 6 szt. ładowarek stacjonarnych plug in
- 2 mobilne ładowarki plug-in
- 1 ładowarkę pantografową (do dnia 30.05.2023) plus infrastruktura towarzysząca tj. przyłącza z liniami SN i NN wraz z dwoma stacjami transformatorowymi: do dnia 22.12.2022 w zakresie realizacji prac przy ul. E. Plater w Świdnicy.
Spółka otrzymała dwie propozycje: od Medcomu i od Ekoenergetyki, ale tylko ta druga oferta zmieściła się w nowym budżecie, który wynosi 3.124.200 PLN brutto.
-„W otworzonych dziś ofertach dwóch czołowych graczy na rynku firm Medcom oraz Ekoenergetyka Polska. Cena zaproponowana przez Ekoenergetykę zmieściła się w kwocie 3 124 200 zł jaką panowaliśmy przeznaczyć na rozbudowę naszej bazy ładowania elektryków” – informuje MPK.
To oznacza szybki wybór najkorzystniejszej oferty, umowę i start prac w Świdnicy.
DRUGA EDYCJA ZTP
Na koniec dodajmy, że dolnośląskie miasto zostało zaproszone do negocjacji warunków finansowania zakupu kolejnych 12 autobusów elektrycznych w ramach II edycji programu Zielony Transport Publiczny, o czym pisaliśmy TUTAJ. To oznacza szansę na kolejne elektrobusy dla dolnośląskiego miasta.
-"Jeżeli pozyskamy to dofinansowanie, wówczas łącznie 20 na 23 pojazdy, w ramach komunikacji miejskiej będą elektryczne i będziemy liderami komunikacji miejskiej w Polsce, w zakresie elektromobilności - poinformował Tomasz Kurzawa, prezes MPK Świdnica.