Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MPK Świdnica i Nowe Urbino 12 i 10,5. „Serdecznie witamy!”

infobus
02.07.2018 13:00
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne „Świdnica” jest już w posiadaniu 9 autobusów, które dostarczył Solaris. To 7 Nowych Urbino 12 i dwa egzemplarze Nowe Urbino 10,5. MPK dobierając wyposażenie postawiło na kilka ciekawych i miłych dla oka nowości.
Przypomnijmy, że świdnicki przewoźnik zamówił u Solarisa 9 nowych „jamników” w październiku ubiegłego roku. Pisaliśmy o tym tutaj. Kontrakt opiewał na 10,422 mln PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 12 kosztował MPK niespełna 948 000 PLN netto. Z kolei mniejszy „jamnik” jest wart 918 700 PLN netto. Pierwsze szczegóły na temat wyposażenia nowych Solarisów dla Świdnicy poznaliśmy w styczniu. 29 czerwca autobusy zaprezentowano mieszkańcom miasta.
Każdy z Nowych Urbino 12 dla MPK umożliwia podróż ok. 95 pasażerom. 29 osób może podróżować na fotelach Kiel Ideo. Przewoźnik wybrał siedzenia, które na jego życzenie zainstalowano w ośmiu Solarisach, które eksploatuje od 2014 roku. W solówkach 12 foteli jest dostępnych z niskiej podłogi. Nowe Urbino 10,5 mają nieco mniejszą pojemność. Każdy umożliwia podróż 70 -75 pasażerom. Na miejscach siedzących mogą podróżować 23 osoby. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 6 foteli.
We wszystkich nowych „jamnikach” dla Świdnicy dostęp na pokład jest zapewniony przez 3 wejścia w układzie 2-2-2. Ciekawym rozwiązaniem jest żółta wykładzina na progach wejściowych, na której naniesiono napis „Serdecznie witamy!”. Drobnostka, ale mimo wszystko miła dla oka.
We wszystkich Solarisach postawiono na identyczną kompletację napędu. Serce stanowi niespełna siedmiolitrowy silnik Cummins ISB6.7E6 280B. Zblokowano go z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200B, której przełożenia dobrano pod kątem obniżenia spalania oraz optymalnej eksploatacji w warunkach miejskich i podmiejskich. Reasumując- MPK Świdnica zażyczyło sobie oszczędnego kompletu i taki też dostało.
Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna boczne, wentylatory sufitowe oraz szyberdachy. Klimatyzację oparto na dwóch agregatach firmy Spheros. Pierwszy jest odpowiedzialny wyłącznie za schładzanie przestrzeni pasażerskiej. Natomiast drugi jest do dyspozycji kierowcy. Nie zabrakło oczywiście monitoringu.
System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach firmy R&G Plus z Mielca. Składa się on z czterech zewnętrznych tablic diodowych o wysokiej rozdzielczości. I już tutaj mamy nowość od mieleckiego producenta. Zamontowano tablice, które prezentują informację w dwóch kolorach. Numer linii jest wyświetlany na biało, a kierunek na w kolorze bursztynowym. Dodatkowo mamy jedną tablicę z lewej strony, która prezentuje wyłącznie numer linii. W środku znajdziemy LCD 38″, czyli nic innego jak tzw. „e-koraliki”. Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków. Ciekawostką są także kasowniki KRG8. Prócz kasowania biletów papierowych oraz elektronicznych mają także czytnik do dokonywania płatności bezgotówkowych.
Świdnickie Nowe Urbino prezentują się bardzo korzystnie i są kolejnym przykładem tego, że dobra współpraca przewoźnika i producenta zawsze przynosi pozytywne efekty. Korzysta na tym każdy.