MPK Sieradz odbiera kolejne Urbino 10
Sieradzanie mogą jeździć kolejnymi dwoma nowymi autobusamiSolaris. To już cztery z ośmiu autobusów które trafia do sieradzkiego MPKdzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego WojewództwaŁódzkiego. Dwa pierwsze Urbino 10 wprowadzano na linie 10 lipca 2017 r.
Przy oddaniu do użytku nowych Solarisów obecni byli m.in. marszałekwojewództwa łódzkiego Witold Stępień i prezydent Sieradza Paweł Osiewała.Autobusy są w pełni zautomatyzowane, dostosowane do potrzeb osóbniepełnosprawnych. Z udogodnień dla pasażerów warto wymienić biletomatzainstalowany wewnątrz oraz możliwość ładowania elektronicznych urządzeńmobilnych.
-„Cieszę się, że mamy tak znakomitych partnerów wzarządzaniu funduszami. Ten priorytet ochrony środowiska i transportuniskoemisyjnego jest ważny dla środowiska i cieszę się, że udaje się gowspólnie realizować i że ta 40-letnia historia Miejskiego PrzedsiębiorstwaKomunikacyjnego w Sieradzu się zmienia, że jest to nowoczesny tabor. Corazwięcej pasażerów, systemy sterowania, automaty biletowe – wszystko to co jest bardzo przyjaznemieszkańcom, pasażerom – mówił podczasspotkania Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
To nie wszystko…
Najnowszy zakup realizowany jest w ramach projektu pn.: „Zakup i wymiana autobusów w MPK Sieradz Sp. z o.o.w celu osiągnięcia niskoemisyjnej i zrównoważonej mobilności miejskiej”współfinansowany ze środków RPO WŁ na lata 2014-2020 w ramach działania pn.:”Niskoemisyjny transport miejski”. Całkowita wartość projektu: 7 875690,00 PLN, z czego prawie 5,5 miliona pochodzi właśnie z dofinansowania.
Tonie wszystko. Sieradzkie MPK złożyło drugi wniosek do tego samego programu na zakuptrzech kolejnych autobusów, za kwotę ponad 2 milionów złotych. Sieradzkidokument jest na drugim miejscu listy rezerwowej.
-„Trzymam kciuki zaten kolejny projekt. Staramy się przesunąć 100 milionów złotych z tych działań,które mają mniejsza popularność.Przekonujemy do tego Komisję Europejską. 16 października dyrektorzy będąrozmawiać w Brukseli. Spodziewam się tych decyzji w ciągu miesiąca. Cała listarezerwowa – łącznie z projektem sieradzkim – powinna otrzymać dofinansowanie” –dodał Witold Stępień.
Marszałek gratulował prezydentowi Sieradza i mieszkańcomwykorzystania środków unijnych. Jak dodał:”Miasto ma szanse się zmienić i te wszystkie możliwościinfrastrukturalne wykorzystywać.”
– „Z całą stanowczością podkreślę to, że Sieradz niezmieniałby się tak jak się zmienia dziś, jeśli nie byłoby tych środków z UrzęduMarszałkowskiego. To jest jakby korelacja dwóch czynników: dobrze napisanewnioski i alokacja środków, która jest w Urzędzie Marszałkowskim. Za codziękujemy i zawsze będziemy się chwalić tym, że współpraca układa się bardzodobrze i że Łódź patrzy łaskawym okiem na lidera tego regionu południowo –zachodniego naszego województwa – dodał prezydentSieradza.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Jeśli udałoby się jeszcze zaabsorbować te trzy autobusy ,na które złożyliśmy wniosek plus to co zamierzamy zrobić z Narodowym CentrumBadania i Rozwoju – mówię o autobusach elektrycznych – to tak naprawdę Sieradzna 10 lat ma zaspokojone potrzeby w zakresie taboru i to na najwyższympoziomie. Liczę że wspólnie uda nam się to zrobić” – dodał prezydent Osiewała.
Obaj samorządowcy zwracali uwagę na wątek ochronyśrodowiska. Zakupione autobusy spełniają normy emisji spalin Euro 6,przypomnieli także o projekcie rowerów miejskich, który ruszy w Sieradzu wpierwszej połowie przyszłego roku.
Sieradzka bitwa
Na koniec przypomnijmy, że w przetargu MPK Sieradz swojeoferty złożyły firmy: Solaris i Ursus. W budżecie zamawiającego prawie idealniezmieściła się propozycja spółki Solaris Bus & Coach S.A., która 31 styczniabr. zaoferowała przewoźnikowi pojazdy Solaris Urbino 10 III generacji za kwotęna poziomie 7 870 720,80 zł brutto / 6 398 959,35 PLN netto, co dajejednostkową cenę netto na poziomie 799 869,87 PLN netto.
Druga propozycja – złożona przez konsorcjum Ursus Bus 3 -okazała się zdecydowanie droższa od Solarisa, a dodatkowo mocno”przestrzeliła” budżet MPK, opiewając na sumę 8 790 080,00 zł brutto/ 7 146.406,50 PLN netto za osiem autobusów CitySmile 10LF, co dajejednostkową ceną na poziomie 893 300,68 PLN netto.
Tym samym oferta producenta z Bolechowawybrana została jako najkorzystniejsza. Zgodnie z umową termin wykonania”jamników” dla Sieradza jest następujący: 2 autobusy do 30 czerwca 2017 roku, 2autobusy do 30 września 2017 roku, 2 autobusy do 31 grudnia 2017 roku i 2autobusy do 31 marca 2018 roku.
„