MPK Siedlce kupuje kolejne diesle. Elektrobusy z ZTP czekają
29 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Siedlcach ogłosiło przetarg na zakup 3 szt. niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI.
To zamówienie realizowane z własnego portfela przewoźnika, który od lat odnawia swoją flotę o midibusy - ostatnio przede wszystkim w oparciu o konstrukcje Solaris Urbino 10,5. Natomiast teraz spodziewaliśmy, że firma zainwestuje już w elektrobusy – zgodnie z podpisaną w grudniu przez Siedlce umową z NFOŚiGW w ramach I edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Widocznie jeszcze ten moment nie nastąpił, a dodatkowo MPK zmieniło swoje MIDI preferencje.
Przetargowe wymagania
Przedmiotem siedleckiego zamówienia jest dostawa trzech sztuk fabrycznie nowych, jednej marki,
niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MIDI, przystosowanych do zasilania olejem napędowym,
spełniających normę czystości spalin Euro 6, „wyposażonych w dodatkowe elementy podnoszące
użyteczność transportu publicznego oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego”.
Poszukiwane parametry techniczne midibusów przez Siedlce są następujące:
- Długość: 8500-9500 mm;
- Szerokość: nie mniej niż 2450 mm i nie więcej jak 2500 mm.;
- Wysokość: nie wyższy niż 3100 mm wraz z urządzeniem klimatyzacyjnym;
- Liczba miejsc: nie mniej niż 55 miejsc, w tym 18 miejsc siedzących, w tym min. 2 miejsca dostępne z poziomu niskiej podłogi + miejsce na wózek inwalidzki i wózek dziecięcy;
- Bez stopni poprzecznych między 1 a 2 drzwiami
- Układ drzwi 1-2-0, o szerokości drzwi jednoskrzydłowych co najmniej 720 mm (preferowane I drzwi o jak największej szerokości), zaś dwuskrzydłowych – o szerokości min. 1200 mm;
- Silnik: Euro 6 o mocy minimalnej 150 kW, maksymalnej – 200 kW; pojemność silnika w przedziale 4500-7500 cm3, maksymalny moment obrotowy silnika nie mniejszy jak 700 Nm;
- Skrzynia biegów z retarderem: preferowana skrzynia 4-biegowa.
Trzy kryteria
W zakresie doświadczenia mamy wymóg zrealizowania co najmniej 2 dostaw na rynek krajów Unii Europejskiej po minimum 2 szt. autobusów w każdej z dostaw, zgodnych co do marki, typu/modelu i długości autobusów oferowanych w niniejszym postępowaniu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na oferty MPK czeka 27 lipca. Otrzymane propozycje oceni według trzech kryteriów:
- Parametry techniczno-eksploatacyjne (P) / Waga: 37%
- Zużycie energii (E) / Waga: 3%
- Cena - Waga: 60%
Termin realizacji zamówienia to 200 dni od podpisania umowy.
Siedleckie elektrobusy
Zgodnie z planem elektrobusy mają wyjechać na ulice Siedlec w 2023 r. W ramach projektu MPK zakupi:
- 3 szt. autobusów klasy MAXI
- dwie stacje ładowania, które powstaną na terenie zajezdni MPK na Starzyńskiego
- przeszkolonych zostanie 30 pracowników spółki.
-„Będą to pojazdy niskopodłogowe na minimum 80 miejsc – powiedział lokalnym mediom prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Siedlcach, Jacek Dmowski. – W pierwszej kolejności będą jeździły w liniach 18, 12, 27, 16. 18 i 12 są to linie, które zaczynają się i kończą na zajezdni, dlatego jak będzie trzeba doładować to pojedzie inny autobus, a one się doładują – wyjaśnia.
Czekamy na pierwszy elektryczny przetarg MPK Siedlce.